چهارمحال و بختیاری با یک درصد وسعت کشور، ۱.۳ صنعت ایران را داراست

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با یک درصد مساحت کشور توانسته ۱.۳ درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل‌الله رحمتی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و صنعتکاران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۱۴ واحد صنعتی فعال، ۵۷ هزار واحد صنفی و ۱۵۶ معدن فعال دارد و در مجموع جایگاه هفدهم صنعت کشور را کسب کرده است.
وی افزود: این استان در برخی از محصولات تولیدی مانند چادر مشکی، ورق‌های گالوانیزه فولادی، فرآورده‌های نسوز، خوراک آبزیان و نساجی دارای جایگاه شاخص کشوری است.
رحمتی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده با هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری مانند ایدرو، ایمیدرو، شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) وضعیت صنعت چهارمحال و بختیاری شاهد تحولات جدیدی خواهد بود.
وی یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری با تدوین چهار زنجیره ارزش در حال توسعه و تکمیل زنجیره‌های صنعتی هستیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم‌اکنون زنجیره آبزیان در استان تکمیل شده و واحدهای صنعتی این خطه ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کنند.
وی گفت: تنها واحد فراوری بادام مامایی کشور در این استان زنجیره بادام را تکمیل کرده و با تکمیل زنجیره فولاد انواع ورق‌های گالوانیزه آهن اسفنجی شمش و بیلت تکمیل و تولید شده است.
رحمتی تاکید کرد: ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در مجموعه‌های نساجی چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که این مهم زنجیره ارزش نساجی را در این استان را اجرایی می‌کند.
وی با اشاره به دغدغه. های فعالان اقتصادی افزود: بیشتر واحدهای صنعتی استان مشکل تامین مواد اولیه، نقدینگی و تسهیلات را دارند و گاهی به‌دنبال تصویب قوانین جدید دچار سختی دوچندان خواهند شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از ۱۰ صادرکننده نمونه و ۲۰ صنعت‌گر و معدن‌کار برتر چهارمحال و بختیاری قدردانی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha