رئیس جمهوری قزاقستان: متعهد به تقویت روابط با ایران هستیم

تهران- ایرنا- رییس جمهوری قزاقستان، با تاکید بر شراکت استراتژیک ایران و کشورش در حوزه دریای خزر، گفت: ما متعهد به تقویت روابط با ایران هستیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آستانا تایمز، «قاسم جومارت توکایف» رییس جمهوری قزاقستان در دیدار با ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران تاکید کرد قزاقستان برای تقویت روابط دوجانبه با ایران به عنوان یک شریک استراتژیک در منطقه دریای خزر اهمیت زیادی قائل است.

روسای جمهور درباره وضعیت فعلی و چشم انداز توسعه همکاری قزاقستان و ایران گفت و گو کردند و بر اهمیت در نظر داشتن تدابیری برای افزایش همکاری در موضوعات حمل و نقل، لجستیک و تجارت تاکید کردند.

توکایف و رییسی پتانسیل بزرگ استفاده از راه آهن قزاقستان - ترکمنستان - ایران به عنوان مسیری کلیدی برای توسعه تجارت متقابل و حمل و نقل از طریق دریای خزر را مهم دانستند و توکایف به اهمیت ساخت پایانه تجاری قزاقستان در بندرعباس اشاره کرد.

توکایف افزود: ما به توافقاتی در مورد روند صدور روادید و همچنین در زمینه های دیگر مربوط به تعامل بین مشاغل و شهروندان دست یافته ایم. قزاقستان متعهد به تقویت روابط با ایران است و هر دو دولت باید برای اجرای توافقات قبلی ما در تهران تدابیری در نظر گرفته شود.

رییس جمهوری قزاقستان ابراز امیدواری کرد رییسی یک بار دیگر به این کشور سفر کند.

رییسی نیز بر روابطی عمیق مبتنی بر پیوندهای مستحکم دوستی و حمایت متقابل تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha