۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85232335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در اردستان برگزار می شود

کاشان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردستان گفت: ۱۸۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و نشست های بصیرتی هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا،سرهنگ روح الله صنعتکار روز سه شنبه در نشست خبری افزود: برگزاری هشت یادواره، که دو یادواره همزمان درشهر مهاباد و روستای کهنگ ،دیدار با خانواده ۹۲ شهید دفاع مقدس و برگزاری مسابقات مختلف در این هفته پیش بینی شده است.

وی افزود:برنامه های متنوع دیگری در حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان تدارک دیده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان بیان کرد: این برنامه ها از بعد از ظهر روز پنجشنبه با غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا آغاز می شود،همچنین یادواره شهدای اردستان با حضور سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان برگزار و سه طرح آسفالت نیز که توسط ناحیه مقاومت بسیج انجام شده افتتاح خواهد شد.

سرهنگ صنعتکار اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس کنگره شهدا در گلزار شهدای شهرزواره برگزار و اجتماع عظیم جوانان گام دوم انقلاب را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس،جهاد وشهادت، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت و تجمع عظیم مردم شهر مهاباد را خواهیم داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان گفت: برگزاری رژه حماسی موتوری و خودروی در شهرها، پیاده روی عمومی ، برپایی نمایشگاه خدمات اجتماعی، غرفه های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه در اردستان و زواره توسط خواهران،همچنین یادواره های شهدا در محله های مختلف از دیگر برنامه ها خواهد بود.

سرهنگ صنعتکارافزود: تمامی پایگاه ها و حوزه های بسیج نیزدر طول هفته دفاع مقدس برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی خواهند داشت، همچنین دستگاه های فرهنگی شهرستان نیز با برگزاری شب شعر و برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، توزیع اقلام فرهنگی، اجرای مسابقه های فرهنگی نقش موثری در هرچه بهتر و غنی ترشدن برنامه ها و جهاد تبیین خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این آیین ها را، گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: لازم است فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال داده شود و آنها را با واقعیت های هشت سال جنگ تحملی آگاه کرد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت ، ۳۱۹ شهید،(۲۱ شهید فرهنگی و ۷۹ شهید دانش آموزشهید ) ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده دارد و در فاصله ۱۱۸ شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha