۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85230688
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اردستان:هفته دفاع مقدس زمان مناسبی برای آگاه سازی نسل جوان از اهداف انقلاب است

کاشان - ایرنا- فرماندار اردستان گفت: هفته دفاع مقدس زمان مناسبی برای آگاه سازی نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان از اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، سید محمد هادی احمدی طبا روز یکشنبه در نشست ستاد برنامه ریزی هفته دفاع مقدس اردستان افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان با رویکرد امیدآفرینی، خدمت رسانی و جهاد تبیین برگزار می شود.
وی تصریح کرد: جامعه در شرایط کنونی به امیدآفرینی و نشاط نیاز دارد و خدمت رسانی و جهاد تبیین می تواند این موضوع رامحقق کند.
فرماندار اردستان بابیان اینکه شهرستان از ظرفیت بالای انسانی و فکری برخوردار است ولی در بحث سرمایه مالی ضعیف است اظهار کرد: اگر امکانات مالی مناسبی داشته باشیم قادر هستیم برنامه های متنوع و اثرگذار در سطح منطقه اجرا کنیم.
احمدی طبا خطاب به دست اندرکاران برگزاری آیین های هفته دفاع مقدس تاکید کرد:برگزاری رژه حماسی در این هفته باید با حضور دانش آموزان، جوانان و اقشار مختلف بصورت قوی، جذاب وحماسی برگزار شود تا اثر مثبت داشته باشد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش مدرسه هایی که‌در اطراف مسیر رژه قرار دارند را در این آیین شرکت دهند و زمینه دیدار دانش آموزان را با خانواده معظم شهدا فراهم کرده تا این افراد از نزدیک با زندگی و محل سکونت شهیدان آشنا شده بدانند این عزیزان بسیار کم‌توقع و صبور بوده، از خاطرات والدین شهیدان بهره ببرند.


باید نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان هم در این‌نشست گفت:در این هفته نسل جوان و نوجوان را باید با فرهنگ دفاع مقدس و نقش رزمندگان در طول هشت سال جنگ و دست آوردهای انقلاب اسلامی آشنا کرد.
سرهنگ روح الله صنعتکار با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس برنامه های متنوع و مختلف در شهرستان اجرا می شود افزود: برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج برای گرامیداشت این هفته در شهرستان اردستان تدارک دیده شده است.
وی اضافه کرد: این برنامه ها از بعد از ظهر روز پنجشنبه با غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهداآغاز می شود،همچنین یادواره شهدای اردستان با حضور سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان برگزار و طرح های بسیج سازندگی افتتاح خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان بیان کرد: در هفته دفاع مقدس کنگره شهدا در گلزار شهدای شهرزواره برگزار و اجتماع عظیم جوانان گام دوم انقلاب را خواهیم داشت.
سرهنگ صنعتکار اظهار کرد: همچنین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس،جهاد وشهادت، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت و تجمع عظیم مردم مهاباد را خواهیم داشت.
وی گفت: برگزاری رژه موتوری و خودروی در شهرها، برپایی نمایشگاه خدمات اجتماعی، غرفه های فرهنگی و نمایشگاه درشهر مهاباد. در اردستان و زواره توسط خواهران، برگزاری یادواره شهدا در مهاباد و روستای کهنگ و یادواره های شهدای در محله های مختلف از دیگر برنامه ها خواهد بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان اضافه کرد: تمامی پایگاه ها و حوزه های بسیج نیزدر طول هفته دفاع مقدس برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی خواهند داشت، همچنین دستگاه های فرهنگی شهرستان نیز با برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب و توزیع اقلام فرهنگی، اجرای مسابقه های فرهنگی نقش موثری در هرچه بهتر و غنی ترشدن این هفته خواهند داشت و پیاده روی عمومی نیز انجام خواهد شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت ، ۳۱۹ شهید،(۲۱ شهید فرهنگی و ۷۹ شهید دانش آموزشهید ) ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده در فاصله ۱۱۸ شمال اصفهان واقع شده است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha