۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85489875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز طرح مبارزه با پشه سالک در پنج هزار هکتار از اراضی اردستان

کاشان - ایرنا - مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان اردستان گفت: طرح مبارزه با بیماری سالک به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری، با توجه به فرارسیدن فصل گرما، در سطح پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

حسن ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در چهار مرحله از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و مراحل بعدی آن در تاریخ های ۲۲ خرداد، ۱۶ تیر و ۲۲ مرداد ماه سال جاری خواهد بود.
وی تصریح کرد: این طرح در مجموع در پنج هزار هکتار از اراضی شهرهای زواره، مهاباد و روستاهای موغار، رحمت آباد و جعفرآباد در بخش مهاباد از طریق جونده کُشی و طعمه گذاری همراه با سَم فسفر ۲ رنگ و با مشارکت بسیج سازندگی اردستان انجام می شود.
ذبیحی اضافه کرد: امسال علاوه بر عملیات مبارزه با مخزن بیماری سالک، سه هزار اسپری دافع حشرات و ۲ هزار و ۵۰۰ قلم دافع حشرات بین خانواده های این منطقه و کارخانجات مناطق کویری توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات چک محل تجمع حشرات موذی و پشه سالک از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه در مناطق مستعد ادامه خواهد داشت، همچنین چک حشره شناسی در حاشیه جنگل های دست کاشت کویر زواره انجام می شود.
مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان اردستان گفت: عملیات سم پاشی همراه با سم دلتا متری برای مبارزه با پشه ناقل سالک از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد و روستاهای موغار، رحمت آباد، حیدرآباد، دولت آباد، خوش آباد، حسن‌آباد و جعفرآباد در دهستان گرمسیر بخش مهاباد و روستاهای تلک آباد و کچورستاق در بخش زواره با همکاری واحد بهداشت محیط و بسیج سازندگی اردستان در حال انجام است و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
ذبیحی در پایان با بیان اینکه مبارزه با بیماری سالک در اردستان موفقیت آمیز بوده افزود: آمار گزش شهرستان در سال ۱۳۹۹، ۱۳۰ مورد، سال ۱۴۰۰، ۱۰۷ مورد، سال ۱۴۰۱، ۴۸ مورد و در سال ۱۴۰۲ به ۳۹ مورد کاهش یافته و امسال تا کنون گزشی گزارش نشده است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha