زمین چمن مصنوعی در قصرشیرین به همت شهرداری منطقه ۲۲ تهران افتتاح شد

قصرشیرین - ایرنا- زمین چمن مصنوعی در محله قصرجدید قصرشیرین به همت شهرداری منطقه ۲۲ تهران و خیران ورزشی به عنوان معین شهرداری این شهرستان در ایام اربعین امسال با چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۲۲ تهران در آیین بهره‌برداری از این زمین چمن مصنوعی، گفت: با توجه به اینکه منطقه ۲۲ از سوی شهرداری تهران مسئولیت ستاد اربعین حسینی در پایانه مرزی خسروی را برعهده دارد از سال گذشته اقدام های احداث زمین چمن مصنوعی در شهر قصرشیرین صورت گرفته است که در تلاش هستیم این زمین به مساحت ۸۰۰ متر مربع را در ایام اربعین به بهره برداری رسانیم تا یک کار ماندگار برای هموطنان مان در این شهر مرزی بماند.

«مسعود نصرتی» افزود: این اقدام با همکاری خیران و مشارکت مدیریت شهری زمین چمن مصنوعی در یکی از محله های کم برخودار شهرستان قصرشیرین راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی جهادگران منطقه ۲۲ در شهرستان قصرشیرین فعالیت داشتند و طی یک پایش به عمل آمده کمبود سرانه ورزشی در این شهرستان مرزی مشهود بود، با همکاری خیران ورزشی کشور زمین چمن مصنوعی در یکی از محلات کم برخوردار شهرستان قصرشیرین راه اندازی خواهد شد.

نصرتی ادامه داد: بر این باور هستیم که اقدام ها باید ماندگار شود، به ویژه اینکه در مناطق محروم از سرانه های ورزشی کمتری برخودار هستند.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به آغاز فعالیت این زمین چمن مصنوعی ادامه داد: در تلاش هستیم با همکاری خیران این محیط ورزشی به سرعت برای نوجوانان و جوانان ساکنان این منطقه مرزی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سرانه ورزشی این شهرستان چهار مترمربع است که در مقایسه با میانگین یک مترمربعی کشور، وضعیت ایده‌آلی دارد و ۱۲ خانه ورزشی روستایی و هفت زمین روباز نیز در قصرشیرین ایجاد شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

به گزارش ایرنا ؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha