۲۵ میلیارد ریال برای ساخت پارک شهدای جهاد قصرشیرین اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- شهردار قصرشیرین از اختصاص اولیه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک «شهدای جهاد» در محل مجموعه مسکن مهر این شهر خبر داد.

«صابر حیدری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هزینه اجرایی پارک شهدای جهاد واقع در مسکن مهر با مساحت پنج هزار مترمربع به منظور برخورداری اهالی مجتمع مسکونی مسکن مهر از فضای سبز و مجموعه بازی از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث پارک شهدای جهاد به زودی آغاز می شود، اظهار کرد: هدف از ایجاد این مجموعه بالا بردن سطح نشاط و روحیه شهروندان است که زمینه‌های مساعد و مناسبی را برای تفریح و سرگرمی اهالی و خانواده‌های محلات شهر قصرشیرین فراهم می سازد.

شهردار قصرشیرین در ادامه گفت: در مجموعه مسکن مهر قصرشیرین واقع در روبروی فرمانداری بیش از ۵۲۰ خانوار با جمعیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساکن هستند که ایجاد و احداث فضای سبز و پارک محله در این محله اهمیت بسیاری دارد و از این رو با وجود تنگناهای مالی شهرداری، یکی از مطالبه‌های اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم احداث این پارک در پارلمان شهری بوده و در این راستا شهرداری این پروژه را در اولویت اجرا قرار داده است.

حیدری ادامه داد: اجرای پروژه های عمرانی اقدامی ماندگار جهت توسعه و آبادانی شهر خواهد بود و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر به دنبال توزیع عادلانه امکانات در نقاط شهری هستند و با توجه به اینکه انتظار شهروندان از شورا و شهرداری زیاد است باید همسو با مطالبات مردم حرکت خود را شتاب ببخشیم.

شهردار قصرشیرین پروژه های عمرانی و زیباسازی منظر شهری در دست اقدام را، زیباسازی و ساماندهی میدان امام خمینی (ره)، ورودی شهر به سمت پرویزخان. نصب المان نوری و زیباسازی میدان شهید حاج قاسم سلیمانی، احداث کانیو جنب میدان مرزبانی در راستای روان‌سازی آبهای سطحی در فصل بارندگی، احداث پارک محله جنب مسکن مهر روبروی دانشگاه، زیباسازی حاشیه بلوار راه کربلا (مجموعه فرهنگی- ورزشی در ۲ طرف بلوار)، لکه گیری جداول و موزاییک فرش های شکسته سطح شهر، زیرسازی و تسطیح کوچه های قصرجدید (مستأجری ها) عنوان کرد.

وی از مهمترین نیازها و انتظارات مردم از مجموعه مدیریت شهری را سامان دهی معابر شهری و آسفالت معابر، ایجاد شهربازی و سامان دهی و احداث المان شهری و نورپردازی در سطح شهر بیان کرد.

حیدری همچنین یکی از مهمترین نیاز ها و مطالبه هنرمندان قصرشیرینی را احداث فرهنگسرا بیان کرد و ادامه داد: مردم قصرشیرین در حسرت یک فرهنگسرای در خور هستند تا هنرمندان و تلاشگران عرصه فرهنگ با خیالی آسوده به فعالیت‌های فرهنگی هنری خود بپردازند چون مجتمع فرهنگی هنری یکی از زیر ساخت های مهم فرهنگی محسوب می شود و شاید بتوان یکی از نشانه های توسعه یافتگی یک منطقه را وجود فضاهای فرهنگی در آن دانست.

او گفت: شهرداری قصرشیرین به دلیل عدم درآمد با تنگنای مالی مواجه است و می توان با اختصاصی مبلغی جزیی از درآمدهای ۲ مرز مهم پرویزخان و خسروی به شهرداری، سیمای شهری را درخور شان و انتظارات مردم تغییر داد و از این رو نیازمند نگاه خاص مسئولان هستیم.

شهردار قصرشیرین گفت: با وجود درآمدهای ناچیز شهرداری و مشکلات بسیار زیاد و فرسوده بودن ادوات و ماشین آلات شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم سیمای شهر را تغییر بدهیم که در این راه نیاز به همکاری دستگاه های مختلف و توجه مسئولان ارشد استان و کشور برای تزریق اعتبارات داریم.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha