۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85215343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر چین: انتظار صداقت از آمریکا در روند گفت وگوها داریم

تهران- ایرنا - نخست وزیر چین با ابراز امیدواری درباره اینکه همکاری آمریکا و چین همسو و در مسیری مشابه باشد گفت کشورش خواستار تقویت همکاری و گفت و گو با آمریکا در زمینه اقتصاد و تجارت در راستای ارتقای توسعه سالم روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شینهوآ، لی چیانگ نخست وزیر چین در دیدار با جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا در پکن خواستار تقویت همکاری دوجانبه از دو طرف شد. وی همچنین تاکید کرد روابط تجاری و اقتصادی میان چین و آمریکا برای دو طرف مفید و برد-برد است و سیاسی کردن مسائل اقتصادی و تجاری تحت عنوان مسائل امنیتی نه تنها به شکل جدی بر روابط و اعتماد دوجانبه تاثیر می گذارد بلکه منافع دو کشور و مردم را تضعیف می کند و در نهایت تاثیری فاجعه بار بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت.

نخست وزیر چین با اشاره به اینکه چین بزرگترین کشور درحال توسعه و آمریکا بزرگترین کشور توسعه یافته جهان است گفت دو طرف باید همکاری مشترک را با یکدیگر تقویت کرده و اصطکاک و تقابل میانشان را کم کنند تا به شکل مشترک اقتصاد جهان را بهبود دهند و با چالش های جهانی دست و پنجه نرم کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد روابط سالم و با ثبات چین- آمریکا برای هر دو کشور و جهان سودمند است و چین خرسند است که اخیرا آمریکا اعلام کرده برای بازگشت به دستورالعملی که سران دو کشور در بالی تنظیم کردند متعهد است.

این مقام سیاسی چینی همچنین افزود: «احترام متقابل، همزیستی صلح آمیز و همکاری برد-برد راه های درست برای همکاری چین و آمریکاست. ما امیدواریم طرف آمریکایی با چین برای اقدامات عملگرایانه تر و مفیدتر در راستای حفظ و توسعه دوجانبه روابط همکاری کند.»

لی چیانگ گفت چین خواستار تقویت همکاری و گفت و گو با آمریکا درباره مسائل اقتصادی و تجاری و بهبود روابط دوجانبه در مسیری درست است. وی ابراز امیدواری کرد دو کشور در مسیری مشابه قدم بردارند.

وزیر بازرگانی آمریکا نیز گفت دولت جو بایدن از توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه مردم چین حمایت می کند و هیچ قصدی برای جلوگیری از توسعه این کشور ندارد و به دنبال جدایی از چین نیست.

وی تاکید کرد آمریکا به دنبال حفظ روابط تجاری و اقتصادی عادی با چین و توسعه دوجانبه است. به علاوه جینا ریموندو خاطرنشان کرد آمریکا آماده تقویت همکاری با چین در زمینه هوش مصنوعی، تغییرات اقلیمی و مبارزه با فنتالین (نوعی مسکن که به عنوان مواد مخدر استفاده می شود) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha