«قزوین-رحیم‌آباد-کلاچای»، کریدور جدید گردشگری مازندران

نوشهر- ایرنا- استانداران مازندران، گیلان و قزوین امروز در حاشیه بازدید مشترک، جاده قزوین - رحیم آباد و کلاچای را به عنوان مهمترین محور مواصلاتی این سه استان برشمردند و تاکید کردند بازسازی و بازگشایی این محور ارتباطی با همت جهادی دولت سیزدهم شتاب می گیرد.

به گزارش ایرنا، استانداران مازندران، گیلان و قزوین به منظور تسریع در بازگشایی محور ارتباطی کلاچای گیلان - رحیم آباد مازندران و الموت قزوین امروز به میزبانی استاندار مازندران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شواری اسلامی از این محور بازدید کردند.

جاده" قزوین - رحیم آباد - کلاچای" ۱۴۶ کیلومتر طول دارد که ۵۹، ۱۲ و ۷۴ کیلومتر به ترتیب در استان های گیلان، مازندران و قزوین واقع شده است و به گفته مشاور این طرح تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن هزینه شده و مبلغ کل اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان بوده اعلام شده است.

آغاز احداث جاده قزوین - رحیم آباد و کلاچای به پنج سال گذشته بر می گردد که تا کنون ۱۰ کیلومتر واقع در استان گیلان انجام شده و پنج کیلومتر در حال مناقصه به پیمانکار و ۲.۵ کیلومتر نیز در دست احداث و در حوزه قزوین ۹.۵ کیلومتر در دست اجراست.

تاثیر زیادی در کریدور شمال - جنوب

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، اسدالله عباسی استاندار گیلان و محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین با اشاره به نقش مهم اقتصادی و گردشگری این محور اظهارداشتند : همه تلاش دولت مردمی سیزدهم این است که طرح های نیمه تمام را به اتمام برساند و انتظار مردم منطقه این است تا هرچه زودتر این جاده بازسازی و بازگشایی بشود.

حضور سه استاندار با هدف بررسی کم و کیف جاده یادشده و اتخاذ راهکار برای بازگشایی هرچه زودتر آن در واقع نماد همگرایی در دولت مردمی سیزدهم در توسعه ارایه خدمات رسانی به مردم است.

سید محمود حسینی پورنوری روز یکشنبه در آیین بازدید جاده کلاچای- رحیم آباد و الموت در گفت و گو با خبرنگاران این محور را برای سه استان حیاتی دانست و افزود: تعامل سه استان در بازگشایی این جاده می تواند راهبرد کریدور شمال - جنوب را تکمیل کند.

وی اظهارداشت: قزوین استانی صنعتی مهم است و گیلان و مازندران جزو استان های برتر در تولیدات محصولات غذایی هستند بنابراین تعامل سه استان در بازگشایی این جاده تاثیر زیادی در کریدور شمال - جنوب دارد.

«قزوین-رحیم‌آباد-کلاچای»، کریدور جدید گردشگری مازندران

وی خاطرنشان کرد : امید که با پیوند این سه استان در محور محور این جاده بتوانیم محور اصلی کریدور شمال - جنوب در بحث مهم تجارت شویم که انشاالله تحقق این مهم مایه خیر و برکت برای اهالی این مناطق باشد.

پیوند دهنده سه استان مازندران، گیلان و قزوین است

استاندار مازندران تصریح کرد : امروز برای این که نقش سه استان را در تکمیل زنجیره ارزش دستاوردهای این استان ها پیوند بزنیم این بازدید ترتیب یافته است و قرار است این جاده شتاب بگیرد.

حسینی پورنوری یادآور شد : به خاطر اشتراکات سه استان در حول محور این جاده امید که مقدمات خواهرخواندگی استان های گیلان، مازندران و قزوین فراهم بشود تا این تفاهم نامه با هدف توسعه ارتباطات فرهنگی و اقتصادی منعقد بشود.

به گفته وی منطقه اشکورات گیلان و مازندران از دیرباز صاحب تمدن ویژه بودند و در تاریخ مراودات تجاری و فرهنگی با دیگر مناطق کشور داشتند و امروز هم در تولیدات محصولات غذایی نقش آفرینی دارند.

۱۱ روستا در منطقه اشکورات رامسر واقع در حوزه استان مازندران واقع شده است.

انتظار مردم بازگشایی جاده است

اسدالله عباسی استاندار گیلان در حاشیه بازدید امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: برای محور کلاچای - رحیم آباد - الموت ردیف بودجه در نظر گرفته شده است و تاکنون بخشی از کارها انجام شده است.

وی گفت : انتظار مردم این مناطق این است که این جاده هر چه زودتر بازگشایی بشود تا بهره مند بشوند.

استاندار گیلان با نقش ترانزیتی و گردشگری این محور ارتباطی اشاره و اضافه کرد : امروز بازدید داشتیم تا بتوانیم هرچه سریعتر این جاده را به شکل درست به بهره برداری برسانیم تا مردم به سهولت تردد کنند.

عباسی به تولیدات کشاورزی و دامی این محور اشاره کرد و افزود : علاوه بر این موارد اقتصاد گردشگری در این محور حائز اهمیت است تا بازگشایی آن این ظرفیت ها شکوفا بشود.

محمد مهدی اعلایی استاندار فزوین در ادامه با اشاره به این که امروز جاده یادشده در دستور کار استانداران سه استان مازندران، گیلان و قزوین قرار گرفته تا تلاش بشود اجرای این طرح شتاب بگیرد.

«قزوین-رحیم‌آباد-کلاچای»، کریدور جدید گردشگری مازندران

مشکلات زیست محیطی بر سر راه جاده است

وی حضور سه مدیر ارشد سه استان را نمادی از همگرایی در دولت مردمی سیزدهم در توسعه ارایه خدمات به مردم برشمرد و گفت : دولت مردمی را دولت تصمیم و اقدام می دانیم و در همین راستا این بازدید جاده صورت گرفته است.

اعلایی تصریح کرد : البته مشکلات نظیر زیست محیطی بر سر راه این جاده وجود دارد که تدبیر می شود تا تبعات منفی را در این ارتباط شاهد نباشیم.

سهیل رضایی مشاور طرح راهسازی قزوین- رحیم آباد و کلاچای در گفت و گو با ایرنا طول این محور را ۱۴۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت : جاده" قزوین - رحیم آباد - کلاچای" ۱۴۶ کیلومتر طول دارد که ۵۹، ۱۲ و ۷۴ کیلومتر به ترتیب در استان های گیلان، مازندران و قزوین واقع شده است.

تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شد/ تدبیر برای رفع مشکلات زیست محیطی

به گفته وی برای این طرح تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن هزینه شده است.

رضایی کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

مشاور طرح راهسازی قزوین - رحیم آباد و کلاچای یادآور شد: این طرح از پنج سال گذشته آغاز شده که تا کنون در حوزه استان گیلان ۱۰ کیلومتر انجام شده و پنج کیلومتر در حال مناقصه به پیمانکار و ۲.۵ کیلومتر نیز در دست احداث و در حوزه استان قزوین ۹.۵ کیلومتر در دست اجراست.

وی مشکل عمده این طرح را زیست محیطی برشمرد و گفت : برای حل این مورد سه استان یادشده باید گزارش جامعی در این ارتباط تهیه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha