عضو خبرگان: حضور میدانی رییس‌جمهور در متن حوادث از خصوصیات دولت مردمی است

کرمان - ایرنا - نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفرهای میدانی رییس جمهور به استان ها به ویژه مواقع بروز بحران گفت: یکی از امتیازات برجسته دولت رییسی در میان سایر دولت ها حضور میدانی در متن حوادث است.

حجت الاسلام و المسلمین "امان الله علیمرادی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درست است که دولت باید در سطح کلان برنامه ریزی کند اما برای انجام برنامه ریزی و نقشه های کلان، دید میدانی، جزئی و ریز نیز در کنار راهبردهای کلان بسیار تاثیرگذارتر است.

وی تصریح کرد: حضور میدانی مسئولان در صحنه در انجام برنامه ریزی ها و نقشه های کلان کشور در درازمدت و به طور فراگیری تاثیر زیادی دارد و بسیار مهم است که تصمیم گیر اجرایی کشور خود شخصا با بحرانی مستقیم مواجه و درگیر باشد یا با یکی یا دو واسطه با مشکلات در ارتباط باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته بسیار دشوار است که مدیر اجرایی راس کشور بتواند در همه حوادث حضور داشته باشد اما هر چه بیشتر در این بحران ها حضور میدانی داشته باشد به موفقیت در امور کمک زیادی به وی برای انجام برنامه ریزی های کلان و اقدام فوری و عاجل برای رفع مشکل می کند.

وی تاکید کرد: حضور میدانی مسئولان در بحران ها و برای حل مشکلات موجب امیدآفرینی برای مردم می شود و زمانی مردم این حضور را ببینند موجب دلگرمی و امیدواری می شود.

حجت الاسلام علیمرادی دامه داد: از طرف دیگر این حضور برای کادر اجرایی و مدیریتی تشویق و انگیزه است و زمانی که مسئولان میانی کشور یا پایین تر ببینند که رییس جمهور در مسایل جزئی تر نیز حضور دارد، آنان هم حضور میدانی بیشتر و انگیزه بیشتری خواهند داشت و اداره امور را محدود به پشت میزها نمی کنند.

وی افزود: مردم هم در این صورت مطالبه گری بیشتری از مسئولان خواهد داشت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه فلسفه دولت اسلامی این است که مسئولان درصدد رفع مشکلات مردم باشند گفت: مسئولان باید برای حل مشکلات مردم در صحنه حاضر باشند و شان کارگزاری در اسلام نیز این است که کارگزار دنبال حل مشکل بدود نه اینکه مردم برای حل مشکلات دنبال مسئولان بدوند و برای حل این مشکلات واسطه تراشی کنند.

وی تاکید کرد: خاصیت تشکل و ساختار دولت اسلامی این است که مشکل گشا باشد و رفاه ایجاد کند نه اینکه فقط سیستم اداری صرف ایجاد کند لذا امیدواریم جناب آقای رییسی بتواند این مهم را در دولت بیش از پیش نهادینه کند.

حجت الاسلام علیمرادی همچنین ضمن اشاره به سفر رییس جمهور به استان کرمان طی روز جمعه (فردا) افزود: امیدواریم این سفر در گره گشایی از مردم و موضوع اشتغال متناسب با تحصیلات جوانان موثر باشد به طوری که تحصیل کردگان و فناوران در رشته هایی که دانش و مهارت دارند امکان اشتغال پیدا کنند تا هم خود از دانششان بهره مند باشند و هم جامعه بهره ببرد.

وی اظهار داشت: در حوزه آسان کردن تامین معاش مردم، کنترل تورم، کاهش گرانی ها و افزایش تولید نیز همانطور که رییس جمهور در بسیاری از بخش های کشور موفق بوده و موانع تولیدی را رفع کرد، در استان کرمان هم برخی از مراکز تولیدی موانعی دارند یا نیازمند به تسهیلاتی هستند که امید است با مطالعاتی که پیش از این انجام شده این موانع برداشته و شرایط لازم فراهم شود تا مراکز تولیدی بتوانند حداکثر ظرفیت تولید را انجام دهند.

عضو خبرگان: حضور میدانی رییس‌جمهور در متن حوادث از خصوصیات دولت مردمی است

وی گفت: باید امکان این مهم فراهم شود تا دانش آموختگان در شرکت های دانش بنیان مورد بهره برداری قرار بگیرد و شرکت های دانش بینیان بیشتری شکل گیرد و دانش و فناوری در خدمت رفاه، آرامش و عزت مردم به کار گرفته شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امید است جلسات هیات دولت با اهل نظر و افرادی برگزار شود که در گره گشایی از کار مردم نظر و مهارت کافی را دارند و از ظرفیت علمی، فکری و تجربی آنها استفاده شود؛ حاصل و نتیجه این دیدارها، جلسات و بازدیدها این باشد که مردم زندگی عزتمند و با کرامتی داشته باشند و با رفاه و رعایت ارزش های فرهنگی زندگی کنند.

وی تاکید کرد: ما نیز برای موفقیت دولت، رییس جمهور و عوامل دولت از خدا موفقیت می خواهیم و برایشان دعا می کنیم؛ در صورت نیاز نیز هرکاری که از دست ما بر بیاید در خدمت دولت هستیم.

به گزارش ایرنا آیت الله رییسی روز جمعه نهم تیر در سومین سفر خود در ۲ سال اخیر وارد استان کرمان شد که افتتاح پروژه آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات از جمله برنامه‌های سفر هیات دولت به استان کرمان بود؛ سفر نخست رییس جمهور به طور مستقیم از مسکو به جنوب کرمان و حضور در جمع سیل زدگان این منطقه بود.

سال گذشته نیز رییس جمهور در جریان سفر استانی هیات دولت به کرمان سفر کرد.

عضو خبرگان: حضور میدانی رییس‌جمهور در متن حوادث از خصوصیات دولت مردمی است
سفر رییس جمهور در جریان سیل سال گذشته به کرمان

بازدید از خط انتقال آب خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان نیز از جمله برنامه های رییس جمهور بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha