شورای شهر اصفهان با انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت موافقت کرد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از موافقت پارلمان شهری با لایحه‌ای برای اخذ مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور تامین منابع مورد نیاز قطار شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صالحی روز یکشنبه در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منابع مالی این اوراق با تضمین شهرداری صرف خرید چهار رام قطار شهری شامل لوکوموتیو و واگن‌ خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: شورای اسلامی شهر اصفهان نظر مثبت خود را برای عقد پیوند خواهرخواندگی بین این کلانشهر و شهر «هوشی‌مین» ویتنام اعلام کرد.

اصفهان هم‌اینک با ۱۵ شهر مختلف در دنیا قرارداد خواهر خواندگی دارد.

صالحی با تاکید بر بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی گفت: در این دوره از مدیریت شهری ۲۸۵ دستگاه اتوبوس در یک سال خریداری شد و باید برای تعمیر و بازگرداندن۱۵۰ دستگاه اتوبوس معیوب و استفاده مجدد از آنها تلاش شود تا در سال تحصیلی جدید با مشکلات کمتری روبه‌رو باشیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در باره عملکرد شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی این کلانشهر نگرانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم، سرمایه‌دار اصلی چنین مجموعه‌هایی هستند بنابراین چنین اماکنی نباید به محل آزمون و خطا و ویترین تبلیغاتی برخی از افراد تبدیل شوند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت شوراها برای مدیریت امور شهری ضروریست زیرا این امر به توسعه شهر می‌انجامد.

محمد نورصالحی ادامه داد: مسائل کلان کشور از سوی دولت و مجلس حل و فصل می‌شود اما باید سازوکاری نیز برخوردار باشیم تا شوراها بیش از گذشته در توسعه شهرها سهیم باشند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر مدیریت‌ محلی و مشکلات شهر با استفاده از توان و ظرفیت شهروندان، افزایش رضایتمندی را در پی خواهد داشت.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اصول ده‌گانه قانون اساسی در باره شوراها اظهار داشت: واگذاری بیشتر امور به مردم، بار اجرایی دولت را کاهش می‌دهد که البته نیاز است اختیارات بیشتری به کلانشهرها داده شود.

عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: همانطور که احیای بافت فرسوده اهمیت دارد مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد نیز باید جای خود را به افراد شایسته و لایق بدهند.

محمدرضا فلاح اظهار داشت: نداشتن انعطاف و تصمیم درست در کارها، اختلال در خدمت رسانی به شهروندان را پی دارد و سبب نارضایتی مردم می‌شود.

رییس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: بهره‌گیری از ظرفیت شهروندان برای اجرای پروژه‌های مشارکتی به تسریع در تکمیل آنها می‌انجامد.

عباس حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: سرمایه‌گذاران متعددی داریم که در صورت بسترسازی مطلوب قادرند به توسعه شهری و اجرای طرح‌ها کمک کنند که نیاز است سیاستگذاری مناسب در این زمینه صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا، خط دوم متروی این کلانشهر از شمال شرق اصفهان واقع در زینبیه و شهرک پاسداران(منطقه دارک) آغاز می‌شود و به طول ۲۷ کیلومتر و ۷۵۰ متر به میدان شهدای شهرستان خمینی شهر در غرب اصفهان می‌رسد.

این خط بطورکلی ۲۳ ایستگاه دارد اما ۱۴.۷ کیلومتر آن در قالب ۱۶ ایستگاه در اولویت ساخت قرار گرفته است که از دارک به ایستگاه شهید حجازی در خیابان کُهندژ خواهد رسید.

هم اینک خط یک قطار شهری از شمال به جنوب اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه و ۱۲ رام قطار فعال است.

اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز در تالار شورای شهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha