مردم کرمانشاه به حضور در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) دعوت شدند

کرمانشاه- ایرنا- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در کرمانشاه را اعلام کرد و از مردم برای حضور در این برنامه ها دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه آمده است: مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) امروز یکشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۰صبح در مسجد جامع کرمانشاه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا برگزار می‌شود.

در دیگر شهرستانها و مناطق استان کرمانشاه هم مراسم گرامیداشت سالگرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی و سالگرد قیام ۱۵ خرداد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

همچنین آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به مناسبت چهارده خرداد ماه سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام قیام خونین یوم‌الله ۱۵ خرداد یک‌شنبه ۱۴ خرداد بعد از نماز عشاء در مسجد چهارمین شهید محراب واقع در شهرک الهیه برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بدرقه کاروان‌های اعزامی به مرقد امام خمینی (ره) به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی امروز و با اعزام بیش از ۶ هزار کرمانشاهی در پایانه شهید کاویانی با حضور «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه برگزار شد.

حضرت آیت الله العظمی سید روح‌الله خمینی، رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران، در شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی در بیمارستان تهران به علت ایست قلبی درگذشت. او در این زمان ۸۶ سال داشت. خبر درگذشت او صبح ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ از رادیو اعلام شد و پس از یک مراسم وداع در مصلای تهران در ۱۶ خرداد در نزدیکی بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

قیام ۱۵ خرداد که در پی دستگیری امام خمینی (ره) در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha