امام خمینی (ره) رهبری انسان ساز و مجاهدی تاریخ ساز بود 

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: امام خمینی (ره) رهبری انسان ساز و مجاهدی تاریخ ساز بود که اصول و مبانی فکری، مکتب و گفتار و شخصیت ایشان الگویی جامع برای تمام آزادیخواهان و مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام صاق صالحی روز یکشنبه با تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، افزود: مهم ترین ویژگی های شخصیتی امام راحل از دید برجسته ترین شاگردان و مریدان و پیروان مکتب امان راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را می توان انس امام با قرآن، اعلم بودن به فقها و علمای زمان و جامعیت در فقاهت فلسفه، عرفان، اصول و آگاهی های سیاسی و اجتماعی و مظهر نوآوری عامی در فقه و اصول و فلسفه و اخلاق و توجه به تهذیب نفس بیان کرد.

وی از دیگر ویژگی های بارز شخصیتی امام راحل را مداومت ایشان بر نماز و ذکر تا آخرین لحظه های عمر، جامعیت صفات از جمله دوراندیشی، حکیم، آدم شناس، تیزبین، حلیم متین و آینده نگری، مداومت بر ادعیه به خصوص دعای کمیل و مناجات شعبانیه، صراحت و شجاعت در اعلام مواضع و اجتناب از ملاحظه کاری و رودربایستی، رعایت سادگی و در عین حال توجه به آراستگی، نظم و انضباط و رعایت دقیق برنامه ها، التزام به ورزش روزانه، داشتن تدین و تقوا، آزاد اندیشی و اعتقاد به اجتهاد مستمر و پویا با التزام به مبانی و روش فقه سنتی بیان کرد.

او گفت: امام راحل اعتقاد راسخ و عملی به پیروزی خون بر شمشیر و اعتماد حقیقی و صادقانه به مردم داشتند و اقدام و عمل ایشان بر عباس عمل به وظیفه بود.
وی اضافه کرد: امروز وظیفه داریم تا ویژگی های شخصیتی امام راحل را در بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس جهاد تبیین برای نسل جوان بازگو کنیم و از راه و سیره و روش و منش و گفتار و کردار امام راحل با پیروی از رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین خلف ایشان و سکاندار کشتی انقلاب اسلامی الگو بگیریم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha