قیام ۱۵ خرداد تصدیق کننده نهضت حضرت امام خمینی (ره) از سوی مردم بود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ گفت: قیام ۱۵ خرداد در واقع تصدیق و تثبیت حرکت و نهضت حضرت امام (ره) از سوی مردم برای شکل گیری انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام «یوسف احمدی» روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: انقلاب اسلامی بواسطه خون های ناحق ریخته شده مردم چه قبل و چه بعد از انقلاب آبیاری شده؛ که یکی از تاثیرگذارترین آنها قیام ۱۵ خرداد قبل از انقلاب بود که خون بسیاری از مردم به ناحق به زمین ریخته شد.

وی گفت: خون های ناحقی که در این روز ریخته شد همیشه در ذهن و خاطره امام (ره) بود به گونه ای که فرمود تا ابد ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام می کنم و خودش مبانی تعطیلی ۱۵ خرداد در تقویم جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه به جّو سیاسی سنگین حاکم آن زمان که شاه مملکت کاملا تحت فرمان استکبار جهانی بود اشاره کرد و گفت: در این شرایط سخت عده ای برای تصدیق سخنان حضرت امام خمینی (ره) به خیابان ها آمدند و در مقابل ظلم ایستادند و خون های زیادی را نیز تقدیم اسلام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به آمار بالای شهدای قیام ۱۵ خرداد افزود: امام خمینی (ره) همان روزها؛ فرمود این خون ها بی ثمره ریخته نشدند و نتیجه آن حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام احمدی به تاکید همواره حضرت امام (ره) بر فراموش نشدن عظمت قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: امام راحل (ره) می فرمود آیندگان بدانند قیام ۱۵ خرداد چگونه اتفاق افتاده و آن را مرور کنند که در شرایط سخت ظلم و ستم حاکم بر جامعه؛ عده ای آمدند، ایستادند و انقلاب را تسهیل کردند؛ لذا ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی است و بعد از آن بود که انقلاب حادث شد و همواره امام (راحل) روی آن عنایت ویژه داشت.

ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) هر کدام یک الگوی بشری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت کاریزماتیک حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیتی داشت که در مقابل هیچ کس جر خدواند متعال سر خم نمی کردند لذا هر اتفاقی مانند غائله پاوه، آزاد سازی خرمشهر اتفاق می افتاد عنایت او به خداوند و آن را کار خدا می دانستند.

حجت الاسلام احمدی دومین ویژگی بارز شخصیت سیاسی امام خمینی (ره) را استکبار ستیزی دانست و گفت: امام (ره) همیشه با ظلم و ستم در مبارزه بود و در این راستا شاگردان زیادی در چهار گوشه عالم اسلام مانند حاج قاسم، شیخ زکزاکی در آفریقا و حسن نصرالله در لبنان که هر کدام در جهان اسلامی قطبی از قدرت هستند؛ پرورش داد.

وی همچنین به دیگر ابعاد شخصیتی عبادی، عرفانی، عاطفی و خانوادگی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مجموع این ابعاد شخصیتی است که ایشان را به یک شخصیت جذاب تبدیل کرده است به گونه ای که کسی یک شخصیت سیاسی محض است و عالم با بینش سیاسی اش می چرخاند؛ چطور یک شخصیت کاملا عاطفی خانوادگی است و نامه سرشار از عاشقانه به همسرش می نویسد.

این شخصیت حوزی اضافه کرد: واقعا به هر کدام از ابعاد زندگی و شخصیتی حضرت امام (ره) خوب نگاه کنیم می بینیم هر بُعد آن یک الگو و سبک زندگی است که ما می توانیم از آن یاد بگیریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha