قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در نهضت امام (ره) و احیای ارزش‌های دینی جامعه بود

کرمانشاه - ایرنا - مشاور استاندار کرمانشاه در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه؛ قیام ۱۵ خرداد پس از سخنان روز عاشورا حضرت امام خمینی (ره) در سال ۴۲ را؛ یک نقطه عطفی در نهضت حضرت امام (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی با احیای ارزش های دینی جامعه و مبارزه با ظلم و ستم رژیم پهلوی دانست.

حجت الاسلام «حجت الله فاضلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ افزود: در واقع قیام ۱۵ خرداد نشان داد؛ رژیم پهلوی برای حفظ بقا خود و جلب حمایت اربابانش حاضر بود ملتش را به خاک و خون بکشاند و نمونه آن شهادت بسیاری از مردم در قیام ۱۵ خرداد بود.

وی گفت: با ریخته شدن خون بسیاری از مردم بیگناه در این روز؛ آن هم پس از روز عاشورا؛ در واقع نهضت امام (ره) را به مبارزه حق علیه باطل و شهدای آن به شهدای کربلا تشبیه شد.

فاضلی بیان داشت: بر همین اساس ۱۵ خرداد ۴۲ نقطه شروعی برای شکل گیری انقلاب اسلامی شد که بعد از ۱۵ سال در ۲۲ بهمن شاهد پیروزی آن هستیم و این در واقع خون شهدای ۱۵ خرداد به ثمر رسید و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

شخصیت جامع حضرت امام (ره) او را به یک رهبری بی مانند در جهان تبدیل کرده بود

این روحانی در ادامه شخصیت امام خمینی (ره) را یک شخصیت بسیار بی نظیر دانست که هم عارف ربانی بود و هم سیاستمداری توانمند هم فقیه جامع، هم متکلم و هم یک مفسر قرآن کریم بود.

فاضلی افزود: شخصیت جامع و دینی حضرت امام خمینی (ره) را به یک رهبر بی مانند و بی مثال تبدیل کرده بود که در نهضت مردم آن را به چشم یک رهبر و ناجی الهی به تمام معنا، یک انسان کامل و نایب امام زمان (عج) نگاه می کرد که با تمام عشق خودش را وقف صیانت از دین و ارزش های اسلامی کرده است.

وی بیان داشت: مردم هم واقعا و انصافا در پیروی از ایشان سنگ تمام گذاشتند و با پیروی از امام امت نقشه تمام مستکبران جهان، ترفند ها، درایت و ظلم های رژیم پهلوی را به شکست کشاندند و حاضر نشدند که حتی لحظه ای از حمایت امام دست بکشند و کوتاه بیایند و نتیجه آن این شد که بعد از ۱۵ سال از قیام ۱۵ خرداد شاهد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha