۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85129037
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

دوربین های مداربسته در خبازی‌های هرسین نصب می‌شود

کرمانشاه – ایرنا- فرماندار هرسین از اجرای طرح ناظران محسوس و نامحسوس و نصب دوربین مداربسته در راستای پایش مستمر در نانوایی های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوطالب ایتوندی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه گند، آرد و نان‌ اظهار کرد: پایبند نبودن و تعهد نداشتن تعدادی از خبازان به وجدان کاری و حقوق شهروندی موجباب نارضایتی مردم از عملکرد این صنف را فراهم آورده است.

وی افزود: رصد و پیگیری های روزانه ، گزارشات اداری و مردمی و همچنین صدای رسانه ها حاکی از عملکرد نامطلوب برخی از نانوایی ها است.

فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد: رعایت نکردن ساعات پخت، تولید نان نامرغوب و فروش آرد از جمله تخلفات این نانوایی ها محسوب می شود.

ایتوندی ادامه داد: خبازان متخلف با استفاده از کارت های متعددی که در اختیار دارند بصورت صوری و غیرمتعارف اقدام به خرید نان از طریق دستگاه پوز می‌کنند و به این صورت آردی که در نتیجه این تراکنش های واقعی می بایست به نان تبدیل شود بصورت غیرقانونی به فروش می‌رسد.

وی عنوان کرد: قیمت و تعداد نان تولیدی از هر کیسه آرد معین است و عملکرد نانوایی ها بر این اساس مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و بصورت سیستمی نتیجه این بررسی ملاکی برای تعیین سهمیه آرد هر یک از نانوایی ها خواهد شد.

فرماندار هرسین همچنین در این جلسه خواستار نظارت هر چه بیشتر بر چرخه توزیع و تغییر عاملان توزیع آرد شد.

ایتوندی رعایت نکردن ساعات پخت توسط نانوایی ها و هجوم تعداد زیادی از ساکنان روستاهای این شهرستان به منظور تهیه نان را مهمترین عامل شلوغی برخی از نانوایی ها در روزهای اخیر ذکر کرد.

وی افزود: در برخی از مناطق روستایی آرد بصورت خام پز به دست مردم می‌رسد ولی مقدار زیادی از این آردها توسط دلالان و سودجویان جمع آوری و با قیمت های گزاف به فروش می‌رسد و مردم نیز به منظور تهیه نان مورد نیاز خود به نانوایی های شهر هرسین مراجعه می کنند.

فرماندار هرسین بیان کرد: چرخه توزیع آرد از زمان ثبت سیستمی و سامانه ای تا زمان تحویل آن به نانوایی ها نیازمند تغییر و دسترسی مسئولین با سامانه های مربوطه است.

وی تصریح کرد: دسترسی مسئولان به سامانه مدیریت سهمیه نانوایان می‌تواند عاملی موثر بر نظارت هرچه بیشتر، تشویق و یا تنبیه متخلفان این صنف شود.

فرماندار هرسین از تشدید نظارت ها و لغو مجوز خبازی های متخلف با توجه به تصمیمات کارگروه خبر داد.

هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha