استاندار هرمزگان: بسته‌های ویژه توسعه ابوموسی طراحی شده است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: بسته‌های ویژه در خصوص مسائلی همچون تردد، مشوق سکونت، ایجاد شغل و محیط اقتصادی برای ابوموسی طراحی و تدوین شده است که می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر این جزیره کمک کند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ابوموسی که با حضور رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه این جزیره چند مساله بزرگ دارد، افزود: ابوموسی یک شهرستان خاص و استراتژیک است و با توجه به موقعیت ویژه در حوزه امنیت ملی و حساسیتی که بر روی آن وجود دارد باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه حوزه نفتی سیری در حیطه شهرستان ابوموسی قرار گرفته است لذا نیاز هست در مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال سهم خود را ایفا کند، اگر بتوان اکوسیستم مورد نظر را شکل داد می‌توان بر حل این مسائل امیدوار بود.

نماینده عالی دولت در استاندار هرمزگان با قدردانی از رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که به مدت سه روز برای بازدید از ظرفیت‌های این استان به هرمزگان سفر کرده‌اند، گفت: این سفر بعد از بیانات و فرمایش‌های رهبرمعظم انقلاب در خصوص مجلس انقلابی است.

دوستی گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها و سفرها شنیدن حرف مردم و احصای مشکلات و مسائلی است که مردم با آن مواجه هستند؛ در جزیره ابوموسی هم مسائلی وجود دارد که باید این مسائل حل شود.

مسائل جزیره ابوموسی با حضور معاون اول رییس جمهور بررسی می‌شود

استاندارهرمزگان: بسته‌های ویژه توسعه ابوموسی طراحی شده است

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مردم مشکلات مختلفی دارند اما در واقع کارهای اساسی و جدی در این جزیره صورت گرفته است، گفت: قرار است مسائل و مشکلات این جزیره در حضور معاون اول رییس جمهوری بررسی شده تا به زودی آن‌ها را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر اظهار کرد: شان ملت ما بیش از این است و باید خدمات متنوعی به مردم داده شود.

وی گفت: امروز دشمنان کاری کرده‌اند که اقدامات مسوولان دیده نمی‌شود که این ظلم است؛ خدمات عدالت مدارانه باید داده شود که خوشبختانه دولت سیزدهم بر این مدار گام برداشته است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ باتوجه به اینکه جزیره ابوموسی نظامی بوده و تاکنون کارکرد نظامی داشته است، بیان کرد: باید با حفظ وضعیت موجود زمینه حضور مردم در این جزیره فراهم شود، چرا که بدون مردم نمی‌توان به رقم خوردن اتفاق خاص امیدوار بود.

پژمانفر تاکید کرد: نباید ماموریت نظامی فعلی تقلیل یابد بلکه باید کاری کرد با حضور مردم تثبیت حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران را در این جزیره تقویت کرد، علاوه بر این تولد نوزادان، به چرخه در آمدن وضعیت اقتصادی هم می‌توان این کار را انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه با همراهی استاندار هرمزگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای ابوموسی، از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های حوزه برق، آب، بهداشت و درمان، گردشگری و مسکن این جزیره بازدید کرده و سپس در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کردند.

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار است فردا جمعه در روز دوم از سفر سه روز خود به استان هرمزگان، عازم شهرستان جاسک شوند و از زیرساخت‌های حوزه انرژی شرق استان بازدید کنند.

جزیره ابوموسی یا بوموسی شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج‌فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین‌المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس دارای اهمیت بسیاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha