توجه خاص مسوولان به حل مسائل و مشکلات جزیره هرمز

بندرعباس- ایرنا - توسعه و پیشرفت جزایر خلیج‌فارس به‌ویژه هرمز که به عنوان پیشانی آن‌ها محسوب می‌شود، همواره مورد اهمیت و تاکید رهبرمعظم انقلاب بوده و در این راستا رییس جمهور با سفر به هرمز، از همه مسوولان خواست به این جزیره استراتژیک توجه خاص داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این راستا هر ۲ هفته یکبار نشست‌های مربوط به بررسی مسائل و مشکلات جزایر استان هرمزگان با حضور استاندار برگزار می‌شود و شامگاه پنجشنبه نشست بررسی مسائل جزیره هرمز در حوزه‌های زیرساختی، خدماتی و اجتماعی مورد بررسی و تاکید قرار گرفت و در حوزه شهری و شهرداری نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

مهدی دوستی در این نشست تاکید کرد: اگر توسعه همه هرمزگان برای ما اهمیت دارد، جزیره هرمز باتوجه به فرمان رهبرمعظم انقلاب و تاکید رییس جمهور اهمیت بیشتر و ویژه‌ای دارد و باید بر روی آن تمرکز کنیم.

وی، احداث طرح جامع احداث کارگاه پردازش و انتقال پسماند هرمز را یکی مسائل مهم این جزیره برشمرد که مقرر شد ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استان تامین شود و از سهم مسئولیت‌های اجتماعی نیز مبالغی برای این طرح مهم تخصیص خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: در خصوص راه‌اندازی اینترنت پر سرعت (۵g) نیز در این نشست مصوب شد با همراه اول برای مذاکره شود تا این مساله انجام و جزیره هرمز به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشد.

دوستی، تامین روشنایی معابر را از جمله مسائل مهم در این جزیره برشمرد و گفت: در خصوص معماری بومی و سنتی و نور پردازی و سنگ‌فرش جزیره به‌ویژه ساحل شرقی هم مقرر شد اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل مرکز جامع سلامت هرمز نیز، به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تکلیف شد با همکاری قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره این مرکز را تا آبان ماه تکمیل و آماده خدمت رسانی به مردم کنند.

استاندار هرمزگان یادآورشد: اداره کل میراث فرهنگی نیز موظف شد نسبت به ساماندهی بازارچه صنایع دستی، پارکینگ سه چرخه‌ها و آبرسانی به مناطق نمونه گردشگری و سنگ‌فرش و نورپردازی قلعه پرتغالی‌ها را در دستورکار قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حل مسائل آبرسانی در هرمز گفت: در حوزه هوشمندسازی مدارس هرمز نیز تصمیم براین است در مرحله نخست یک مدرسه هوشمند سازی شود و در صورت مثبت بودن نتیجه، به سایر مدارس این جزیره تعمیم داده شود.

دوستی ادامه داد: یکی از مشکلات مردم جزیره هرمز در حوزه تامین سیلندرگاز مایع است که پروژه احداث سیلندر پرکنی این جزیره پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و به زودی این مشکل مهم مردم نیز رفع می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به مشکلات برق و نوسان آن در جزیره هم اظهار کرد: بنا داریم یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی در جزیره هرمز احداث کنیم که سرمایه‌گذار آن مشخص و تجهیزات تامین شده و امیدواریم تا پیش از فصل گرم سال آینده این نیروگاه وارد مدار شود.

جزیره هرمز که تنگه هرمز برگرفته از نام این جزیره است، دلیرمردان بزرگی در طول تاریخ تاکنون پرورانده و شهدای زیادی در راه حفظ کیان این منطقه تقدیم کرده و اکنون به سمت یک جزیره درحال توسعه با محوریت گردشگری پیش می‌رود.

هرمز با حدود هفت هزار نفر جمعیت که در میان زمین شناسان به بهشت زمین‌ شناسی مشهور است، جزیره‌ای بیضی‌ شکل و گنبدی نمکی در خلیج‌فارس به مساحت ۴۲ کیلومترمربع و در ۱۶ کیلومتری بندرعباس است.

این جزیره زیبا همواره در طول تاریخ به علت موقعیت استراتژیک دارای اهمیت راهبردی و بازرگانی بوده و هر سال در ایام سفرهای نوروزی پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از سراسر کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha