تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی کوهدشت و رومشکان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح‌های فرهنگی کوهدشت و رومشکان ضروری است و نیازمند اعتبارات ویژه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا مبلغی روز پنجشنبه در همایش فعالان قرآنی کوهدشت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ایمان، پایمردی و ولایت مداری مردم کوهدشت زبانزد است و در طول هشت سال جنگ تحمیلی در راه انقلاب اسلامی از خودگذشتگی کردند.

وی بیان کرد: کوهدشت و رومشکان از نعمت خدادادی بهره مند است دارای تمدن بزرگ از گذشته‌های دور می‌باشد و در آثار این منطقه در موزه‌های جهان نگهداری می‌شود.

وی افزود: این خطه از ایران اسلامی دارای هنرمندان بی‌شماری است که در حوزه‌های مختلف در سطح کشور فعالیت می‌کنند، جوانان مستعد در زمینه‌های هنری فعالیت می‌کنند که باید تقویت شوند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: رومشکان حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت و در چغابل تنها دارای یک مجتمع فرهنگی است که در ۱۳۷۳ به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود یک مجتمع جدید احداث شود و بخش سوری هم نیازمند اعتبارات فرهنگی است.

حجت الاسلام مبلغی بیان کرد: کوهدشت به شعبه سینمای جوان نیازمند است و کتابخانه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در کونانی هیچ‌گونه مرکز فرهنگی وجود ندارد و در بخش‌های مختلف شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان ایجاد مجتمع های فرهنگی ضروری است.

وی گفت: تکمیل طرح‌های فرهنگی کوهدشت و رومشکان ضروری است و نیازمند اعتبارات ویژه می‌باشد.

امام جمعه کوهدشت در ادامه گفت: این شهرستان به دلایل مختلف محروم مانده و حمایت هنرمندان و تقویت خانه های قرآنی ضروری است.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی گفت: ۵۰ موسسه قرآنی در کوهدشت فعال بود که به دلیل کمبود اعتبار برخی تعطیل شدند همچنین این شهرستان در مسیر سفر عتبات عالیات است و ایجاد زائرسرا ضروری می‌باشد.

منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: سال گذشته در جنگ ترکیبی اعتقاد، نسل جوان و جوانان مورد هجمه قرار گرفت اما امروز یکصد نفر از حافظان قرآن به برکت خون شهیدان امنیت در این همایش حضور دارند.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با چهار رویکرد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای صورت گرفت و سفر به شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و بروجرد در برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

شرکت در همایش فعالان قرآنی، بازدید از پروژه‌های فرهنگی، شرکت در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان و شرکت در ویژه برنامه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha