پایتخت وحدت اسلامی عزادار شهید جمهور

زاهدان- ایرنا- مردم زاهدان در سالروز آزادی خرمشهر در گلزار شهدای این شهر در اجتماعی بزرگ یاد شهدایی را گرامی داشتند که با نثار خون خود درخت انقلاب را تنومند کردند و در سوگ شهادت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا، پنج روز است که زاهدان پایتخت وحدت اسلامی مانند همه شهرستان‌های کشور عزادار رئیس جمهور شهید شده در جای جای شهر بیرق عزای شهید جمهور و همراهانش به اهتزاز درآمده است، نصب پرچم مشکی بر سر در منازل و نصب بنر تصاویر رییس جمهور روی دیوارهای شهر نشان می‌دهد مردم عزادار رئیس جمهور محبوب و مردمی خود هستند اما بنا به دلایلی توانایی حضور در مراسم های سوگواری این مرد بزرگ و همراهانش را نداشته اند.

رئیس جمهوری که فارغ از هر قومیت و مذهب بدون خستگی به گوشه و کنار کشور سر می‌کشید تا گوش شنوای مردم محرومی باشد که شاید کمتر کسی به سراغ آن‌ها می‌رفت، با وجودیکه مردم سیستان و بلوچستان شهرهای مختلف را برای آمدن شهید سید ابراهیم رئیسی آماده کرده بودند تا امروز پنجشنبه سوم خردادماه میزبان او باشند اما سفر به آذربایجان شرقی آخرین سفر استانی این شهید راه خدمت شد و مردم شیعه و سنی چشم انتظار استان فرصت دیدار با این بزرگ مرد را پیدا نکردند.

میدان امام حسین (ع) زاهدان امروز همچون سراسر ایران میزبان سوگواران رئیس جمهور شهید بود اجتماعی بزرگ از مردم شیعه و سنی، خانواده های معزز شهدا، زنان و مردانی که چشم انتظار آمدن رئیس جمهور شهید بودند تا بودنش در استان را جشن بگیرند اما حالا با به تن کردن لباس عزا در غم از دست دادن او به سوگ نشسته اند عزاداران «یاحسین یاحسین» گویان اندوه خود را نشان می‌دهند و با جمعیت هم صدا می‌شوند. حضور خانوادگی مردم همراه با پوستر رئیس جمهور شهید در دست کودکان از جلوه‌هایی است که مردم زاهدان در این مراسم آفریدند.

در میان خیل جمعیت، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار استان ،مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران و دیگر مسوولان نیز در کنار مردم حضور داشتند.

شیعه و سنی، زن و مرد، فارس و بلوچ یکایک مردم قدرشناس زاهدان پایتخت وحدت اسلامی از شهادت رئیس جمهوری گفتند که در راه خدمت به آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرد تا آخرین نفس برای آبادانی کشور تلاش کرد و در راه خدمت به شهادت رسید حضور گسترده مردم در این اجتماع نشان می‌دهد مردم سیستان و بلوچستان پای امضای خود هستند و به شهید جمهور خود افتخار می‌کنند.

خادم حضرت رضا (ع) در تولد مولایش کام روا شد

یکی از شهروندان زاهدانی با چشمانی گریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زمانی که اعلام کردند بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش دچار سانحه شده تا صبح نخوابیدم و هر لحظه صفحات مجازی را رصد می کردم؛ با دوستان و آشنایان ختم صلوات برای سلامتی رئیس جمهور گرفتیم همه ما امیدوار بودیم اتفاق ناخوشایندی برای شهید رئیسی رقم نخورده باشد اما خادم حضرت رضا (ع) در تولد مولایش کام روا شد و یک ملت را عزادار خود کرد.

زهرا عباسی بیان کرد: رئیس جمهور نمونه ای از یک رئیس جمهور مردمی بود که در همه سفرهای خود پای صحبت مردم نشسته بود و سعی می‌کرد در مدت زمان کوتاهی که در هر استانی حضور دارد کنار مردم باشد و از نزدیک صحبت‌هایشان را بشنود و به مشکلاتشان رسیدگی کند وجودش برای کشور دلگرمی و قوت قلب بود اما افسوس که زود از میان ما پر کشید.

وی افزود: غم از دست دادن رئیس جمهور بسیار سنگین است احساس می کنم یکی از اعضای خانواده ام را از دست داده ام این ضایعه تاسف بار نه تنها قلب ملت ایران و بلکه قلب همه مسلمانان جهان را به درد آورد.

شهید رئیسی عزم خود را برای پیشرفت کشور جزم کرده بود

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی مسئولیت‌پذیری، در میان مردم بودن و با مردم بودن را از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید برشمرد و افزود: شهید سید ابراهیم رئیسی از روزی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد عزم خود را برای آبادانی کشور جزم کرد و شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش می‌کرد و در همین سفرهای استانی بود که در حین انجام ماموریت به شهادت رسید.

صادق کیخا ادامه داد: یاد و خاطره رئیس جمهور شهیدمان، هیچگاه از ذهن مردم نمی‌رود، و داغ از دست دادن او تا ابد در قلبمان سنگینی خواهد کرد واقعا نمیدانم چه حرفی بزنم که در شان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی باشد او سیدی است که بر گردن ما حق دارد بارها در سفرهای استانی که داشت برای او حاشیه درست شده بود اما آنقدر بزرگ منش بود که به راحتی از کنار حاشیه‌ها عبور می‌کرد و تمام تمرکز خود را برای پیشبرد اهداف کشور گذاشته بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سید ابراهیم رئیسی امیدها را در بین مردم محروم زنده کرده بود ادامه داد: این شهید خدمت با روحیه جهادی؛ در طول سه سال به همه مردم کشور نشان داد عملکردی موفق دارد و و در خدمت رسانی به ملت شب و روز نمی شناسد و در این راه جان خود را فدا کرد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه اول خرداد در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد؛ شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد.

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح روز چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۳ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha