وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شخصیت‌های شهرستان بروجرد در تحولات مهم کشور اثرگذار بوده‌اند

بروجرد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهرستان بروجرد با داشتن علما، بزرگان و شهدای شاخص، کتاب قطوری از نام آوران ایران را به خود اختصاص داده است و شخصیت‌های این شهرستان در تحولات مهم دوران معاصر کشور اثرگذار بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد، افزود: بروجرد شهر علم، دانش، فرهنگ و هنر است و بزرگان این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر کشور می درخشند.
وی اظهار داشت: مردان و زنان شهرستان بروجرد همواره در تحولات بزرگ ایران نقش داشتند، مرجع عالیقدر جهان تشییع آیت الله بروجردی (ره) از علمای بزرگ جهان اسلام است که برای استقرار حکومت اسلامی تلاش های فراوانی کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با دعوت آیت اله بروجردی(ره) به قم جایگاه علم دینی در کشور را ارتقا داد، زمانی که این جایگاه در جامعه تضعیف شده بود زیرا در زمان طاغوت تبلیغات منفی نسبت به روحانیت و دین، مردم را دچار تشویش کرده و سامان فرهنگی کشور بر هم خورده بود که در این دوران امام(ره) با فراخواندن آیت الله بروجردی(ره) به قم، عصر جدیدی را رقم زد و مسائل تبلیغی و شبکه قدرتمندی در شهرهای مختلف تشکیل شد و خدمات بزرگی برای بستر سازی نهضت امام(ره) ایجاد شد.
اسماعیلی اظهار داشت: نهضت امام(ره) بر ریلی حرکت کرد که آیت الله بروجردی(ره) آماده کرده بود، همچنین در دوران دفاع مقدس شهید بروجردی یک الگو بزرگ بود که وقتی بعد از ۴۰ سال از شهادت او فیلم سینمایی شهید بروجردی ساخته می شود، جوانان شیفته اخلاق او می شوند.
اسماعیلی افزود: امروز به بروجردی هایی نیاز داریم که برای گذار از مرحله سختی که دشمن در جنگ ترکیبی ایجاد کرده است نقش فعالانه داشته باشند و باید در حوزه فرهنگ و هنر نسل فعلی را با گذشته آشنا کنیم که در این زمینه زبان هنر، بلیغ ترین روش برای معرفی است.
وی بیان کرد: کار هنرمندانه سیر و سلوک بزرگان را به زیبایی به تصویر می کشد و باید در این حوزه آثار هنری فاخر توسط هنرمندان خلق شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید خبرنگار محمود صارمی از دیگر افتخارات بروجرد است که برای همه رسانه ها الگوست و این برای ملت ایران یک افتخار بزرگ است.
اسماعیلی افزود: در دولت انقلابی وظیفه داریم نمادهای بزرگ را تجلیل کنیم اتفاقات مهمی در نشر فرهنگ دینی و تعلیمات قرآنی در کشور خواهد افتاد و سیاست فرهنگی برای توسعه فعالیت های قرآنی اختصاص افزایش می یابد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رهبری فرمودند که معیارهای الهی در جامعه عوض شد، شهدا رفتند تا معیارهای الهی عوض نشود، مشکل مملکت داد و ستدهای سیاسی است.
عباس گودرزی افزود: بروجرد دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده و لازم است که به صورت مشکلات این شهرستان از سوی دولت مورد رسیدگی قرار گیرد.

فاطمه مقصودی دیگر نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاعه فرهنگ اسلامی باید جوانان را در مقابل آسیب ها حفظ کنیم، امروز دشمنان زنان را هدف قرار دادند ولی زنان ایران زمین همواره با فرهنگ غنی اسلامی همراه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار لرستان در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد شرکت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha