باورهای اعتقادی مردم، عامل مهم شکست دشمن در دفاع مقدس بود

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران گفت: باورهای اعتقادی مردم، عامل مهم ایستادگی مقابل دشمن و حفاظت از ایران اسلامی در دفاع مقدس بود و ما باید با ادامه مسیر جوان‌های پرشور و بصیر آن دوران از آرمان‌های انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «محمدنظر عظیمی» عصر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که با حضور استاندار، معاونین، مدیران ستادی و جمعی از کارکنان استانداری کرمانشاه در مسجد الغدیر استانداری برگزار شد، افزود: در روزهای اوایل جنگ تحمیلی که کشور فاقد تجهیزات و بسیج نیروها بود، از سوی رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی، مورد تجاوز قرار گرفت اما مردم و جوانان پرشور و با بصیرت آن روزگار تنها با اتکال به خداوند متعال و باورهای اعتقادی خود در مقابل تجاوز دشمن ایستادگی و مقاومت کردند.

وی اظهار داشت: حتی زمانی که رژیم بعث عراق قصد تجاوز به خاک ایران اسلامی را داشت و این را می‌شد از قراین و شواهد موجود حدس زد اما حتی تعدادی از مسوولین ارشد کشور مانند بنی صدر، اعتقادی به این موضوع نداشتند که به کشور حمله خواهد شد بنابراین دشمن با حمایت ایادی استکبار جهانی و اوج غافلگیری کشور، وارد ایران شد و با یک برنامه ریزی قصد داشت که تعدادی از شهرهای ایران حتی تا تهران را تصرف کند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران با تاکید بر تبیین و تشریح فداکاری و بصیرت مهم جوانان کشور در ایستادگی مقابل دشمنان در دفاع مقدس، ادامه داد: امروز به تبیین این دستاوردهای ارزشمند در انتقال حماسه ها و واقعیات دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان جامعه نیاز داریم که مردم ایران اسلامی با اندک تجهیزات و بسیج نیروها چگونه توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند و حتی متجاوز را به عقب برانند.

وی با بیان اینکه جوانان دوران دفاع مقدس با داشتن باور عمیق و شناخت دقیق وارد دفاع از انقلاب، نظام و کشور خود شدند، افزود: باورهای اعتقادی و تربیت قوی دینی جوانان که با عشق، علاقه و بصیرت وارد مبارزه با دشمن شدند عامل مهم شکست رژیم بعث عراق در تجاوز به کشور بود.

سردار عظیمی گفت: جوانان آن دوران که با شناخت از ایران اسلامی پاسداری و محافظت کردند و شهید شدند، موجبات سرافرازی و سربلندی کشور را فراهم ساختند که امروز ما وظیفه داریم با ادامه مسیر جوان های پرشور و بصیر آن دوران از آرمان های انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی و دشمنان کشور پاسداری کنیم.

به گزارش ایرنا، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از کرمانشاه شروع و در این استان به پایان رسید و در این مدت ۳۴ عملیات شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه ثبت شده و شهرهای این استان بیش از هزار و ۱۰۰ بار بمباران شده است.

اکنون ۹ یادمان دفاع مقدس و ۲۰ یادمان شهدای گمنام در استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلیومتر مرز مشترک با عراق در هشت سال دفاع مقدس، شهرهای آن مستقیما درگیر جنگ بود و در این راستا ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha