۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۵۲
کد خبر: 81619349
T T
۰ نفر
آرامش حاكم بر كشور با خون شهیدان به دست آمده است

مشهد - ایرنا - مشاور رییس كل ستاد نیروهای مسلح گفت: آرامش حاكم بر كشور ما با خون شهیدان و ایثارگری جانبازان به دست آمده است.

سردار سرتیپ مرتضی قربانی روز شنبه در جشن بزرگ حامیان صلح در مشهد افزود: ایران در عصر كنونی به چنان قدرتی دست یافته است كه در كوتاهترین زمان فتنه های استكبار و دشمنان نظام را شناسایی و خنثی می كند.

سردار قربانی گفت: در هشت سال دفاع مقدس به رغم بسیج شدن ابرقدرتهای جهان علیه ایران و كمك تسلیحاتی 44 كشور

به رژیم بعث عراق، رزمندگان اسلام اجازه ندادند وجبی از خاك كشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس افزود: عزت و سربلندی ملت ایران در سایه توكل به خدا و تمسك به قرآن حاصل شد.

وی اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب با هوشیاری زمینه جهانی شدن انقلاب اسلامی را فراهم نموده و بذر ترس و ناامیدی را در دل استكبار كاشتند.

وی با بیان اینكه ابرقدرتهای جهان در فكر غارت ایران هستند گفت: هم اكنون 30 درصد از آثار باستانی موجود در موزه لوور فرانسه متعلق به ایران است.

سردار قربانی تاكید كرد: هم اكنون استكبار از موقعیتهای مختلف برای غارت اموال و دستاوردهای ایران در بخش های مختلف استفاده می كند.

وی افزود: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقتدرانه در مقابل ظلم و كفر ایستاده است و اجازه هیج تجاوزی را به دشمنان نمی دهد.

وی ادامه داد: مسوولین نیز در هر پست و سمتی باید از دست درازی استكبار به كشور ممانعت كنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این مراسم گفت: ایران اسلامی به واسطه رشادت شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از مقتدرترین و عزت مندترین كشورهای جهان است.

حجت الاسلام محمد رسولی افزود: با توكل به خدا خرمشهر از چنگال دشمن نجات یافت .

وی اظهار كرد: با توجه به ایستادگی سربازان دلیر اسلام در مقابل تجاوز به كشور در دوران دفاع مقدس امروز ایران اسلامی نقش مهمی در عرصه های بین المللی دارد.

جانباز دفاع مقدس و همرزم شهید محمود كاوه نیز در این مراسم گفت: ایستادگی ملت ایران در مقابل ظلم و تجاوز دشمنان اسلام را به زانو درآورده است.

سردار محمود باقرزاده افزود: شهدا و جانبازان راه و معبر پیروزی و اقتدار ملت ایران را باز كردند لذا باید با حركت در این مسیر راه و یاد این بزرگ مردان را زنده نگه داشت.

وی اظهار كرد: جوانان باید با الگو برداری از شهدا، هوشیار و بیدار در مسیر ولایت حركت كنند و با كسب بصیرت، دشمن را در جبهه جنگ نرم به زانو درآورند.

جشن بزرگ حامیان صلح به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و سازمان هلال احمر خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در این دانشگاه برگزار شد.

آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 پس از 578 روز اشغال به عنوان مهم‌ ترین هدف عملیات بیت ‌المقدس در طول هشت سال دفاع مقدس توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

7505 / 6053 /1596
۰ نفر