۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85117708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ضریب نفوذ کتاب در خانواده‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید ضریب نفوذ کتاب را در خانواده‌ها بالا ببریم گفت: افزایش ضریب نفوذ کتاب در خانواده‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است و از طرفی هم برای توسعه و ترویج کتابخوانی باید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمدرضا آمویی» روز یکشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در سرسرای اجتماعات فرمانداری، افزود: تشکیل انجمن کتابخانه های عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید اعضای انجمن با حضور خود برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تصمیم گیری در این جلسات برای آن ارزش قائل شوند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ای کاش تمام مسئولین مانند مقام معظم رهبری دغدغه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را داشتند گفت: از جمله برنامه های عملیاتی که نهاد کتابخانه های عمومی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی اجرا کرده است برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بوده است.

آمویی در ادامه گفت: فضای مجازی، اطلاعاتی که به ما می دهد ماندگاری ندارد و تأثیرات کوتاه مدت دارد و این مساله عکس کتاب است، لذا کتاب خواندن برای ما و فرزندان ما در شخصیت سازی و آموزش اثرگذار است و اطلاعاتی ماندگار و انسان ساز به ما می دهد.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: بحث گسترش فرهنگ کتابخوانی لازمه یک سری امکانات است و عدم این امکانات را ما پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه فرهنگ سازی کتابخوانی اثرگذار باشیم و حامی و همراه کتابخانه های عمومی هستیم.

افزایش ضریب نفوذ کتاب در خانواده‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است

اعتبار تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه قطره چکانی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هم در این جلسه گفت: از موضوعات مهم انجمن کتابخانه های عمومی پیگیری تامین اعتبار پروژه های نیمه کاره ساختمان کتابخانه های شهر کوزران و کتابخانه مرکزی استان است که اعتبار آنها به صورت قطره چکانی است، لذا از فرماندار کرمانشاه درخواست داریم در کمیته برنامه ریزی اعتبارات لازم را در نظر بگیرند.

معصومه حسنی خوانسار در ادامه بیان داشت: در شهرستان کرمانشاه تعداد ۲۵ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۱۱ باب کتابخانه مشارکتی با ادارات و سازمانها داریم، همچنین تعداد ۳۹۰ هزار و ۳۹۱ جلد کتاب در کتابخانه های عمومی نهادی وجود دارد که تماما برای استفاده اعضا و مخاطبان می باشد و امیدواریم استقبال مطلوبی از طرف مردم کرمانشاه به کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد.

وی در خصوص مشکل کتابخانه شهید آوینی در این جلسه گفت: کتابخانه شهید آوینی از قدیمی ترین کتابخانه های شهرستان کرمانشاه است که از لحاظ سازه ای آسیب دیده و برای رعایت جانب احتیاط، اکنون به صورت نیمه تعطیل می باشد و نیازمند توجه تامین اعتبار برای مرمت است.

حدود ۲۸ هزار کرمانشاهی عضو کتابخانه های عمومی هستند

در ابتدای این جلسه پژمان ابراهیمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه گزارشی از وضعیت فعالیت کتابخانه های عمومی ارائه داد و بیان داشت: تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت شهرستان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند که این اعضا در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که نسبتاً رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه اکنون ۱۶ هزار و ۱۸۰ متر مربع می باشد، همچنین تعداد ۴ انجمن در شهرستان کرمانشاه، شهر کوزران شهر ماهیدشت و بخش بیلوار به صورت فعال داریم که تا کنون این انجمن ها جلسات را به طور منظم برگزار کرده اند، لذا در سال گذشته ۸۱۵ برنامه فرهنگی برگزار شده است.

در ادامه هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن نکته نظرات خود را در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان کرمانشاه بیان کردند.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha