دامداران تا ۱۵ خرداد از جابجایی دام‌ها در جاده کندوان خودداری کنند

نوشهر- ایرنا- فرمانده پلیس راه کندوان گفت : با توجه به آغاز کوچ عشایر و دامداران منطقه به مناطق ییلاقی تاکید می شود دامداران تا ۱۵ خرداد از عبور احشام در این محور ارتباطی پرتردد خودداری کنند.

سرگرد محمد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکید می شود دامداران بدون هماهنگی و بدون وسیله نقلیه نسبت به جابجایی احشام طی مدت یادشده اقدام نکنند چراکه در صورت وقوع حادثه و یا اختلال در عبور و مرور جاده تبعات حقوقی و قضایی در برخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد : طی هماهنگی با دستگاهای دولتی در شهر مرزن آباد چالوس و برابر شرح وظایف هریک از نهادها، پلیس راه متولی آمد و شد در هر یک از محورهای مازندران است لذا برنامه ریزی شده تا بعد از تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد با هماهنگی پلیس راه نسبت به جابجایی احشام در این محور اقدام شود.

وی تاکید کرد : در صورت مشاهده دام طی این مدت در محور کندوان، پلیس راه با هماهنگی عوامل انتظامی و دستگاه قضایی اقدام می کند.

فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به آغاز کوچ عشایر و دامداران منطقه به مناطق ییلاقی یادآور شد: عبور گله گاو و گوسفند اعم پیاده و سواره از وسط جاده، کندی تردد خودرو در جاده کندوان را به همراه دارد و تا زمان یادشده ممنوع است.

وی با بیان این‌ که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت فاصله طولی، با صبر و حوصله رانندگی و از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

همه ساله در فصل بهار مراتع ییلاقی مازندران بر روی دام های سبک و سنگین دامداران سنتی گشوده می شود تا بتوانند دام هایشان را در این مناطق تعلیف کنند. دامداران برای رسیدن به مرتعی پر از علوفه که دستکم هشت ماه دست نخورده باقی مانده است مجبورند در بسیاری از مناطق گله‌هایشان را از حاشیه و گاهی مسیر اصلی جاده عبور دهند.

دامداران تا ۱۵ خرداد از جابجایی دام‌ها در جاده کندوان خودداری کنند

مراتع مناطق ییلاقی همه ساله در فصل بهار پس از رشد کافی گیاهان در اواخر ماه اردیبهشت یا اوایل خرداد بر روی دامداران گشوده می شود و زمان آغاز چرای دام ها در این مراتع هم بر اساس پروانه چرای دامداران، شرایط رویش گیاهی منطقه و همچنین تغییرات جوی و آمادگی مراتع بنا به تشخیص اداره منابع طبیعی و هماهنگی با دامداران تعیین می شود.

فرمانده پلیس راه کندوان وضعیت ترافیکی اکنون این محور را عادی و روان اعلام کرد.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس قرار دارد.

دامداران تا ۱۵ خرداد از جابجایی دام‌ها در جاده کندوان خودداری کنند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha