اجرای ۵۰ برنامه فرهنگی به مناسبت سوم خرداد در جوانرود پیش‌بینی شده است

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه جوانرود گفت: بیش از ۵۰ برنامه متنوع اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با موضوع گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرهنگ «بهرام میرزایی» در جلسه شورای اداری شهرستان جوانرود با بیان اینکه ماه خرداد یادآور رخدادهای مهم اسلامی، انقلاب اسلامی و مایه خیر و برکت برای کشور و نظام است، افزود: باید به دنیا ثابت شود که ملت ما بیشتر از گذشته پایبند آرمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی بی نظیر بود، خاطرنشان کرد: شخصیت امام خمینی (ره) به‌ قدری بزرگ و روحانی است که با کلمات نمی‌توان وصف کرد و تعداد خوبی‌های ایشان قابل شمارش نیست.

میرزایی یادآور شد: امسال ۱۵۰ نفر از شهرستان جوانرود ضمن لبیک به آرمان های نظام جمهوری اسلامی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام می شوند.

فرمانده جوانرود نیز با گرامیداشت مناسبت های خردادماه گفت: همه امکانات و ظرفیت های این شهرستان برای گرامیداشت فتح خرمشهر و ارتحال امام خمینی بسیج می شوند.

«سعدی نقشبندی» با بیان اینکه بیش ۵۰ برنامه متنوع به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد و ارتحال امام (ره) در شهرستان جوانرود برگزار می شود، افزود: می طلبد مسوولان همه امکانات در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم در میدان عمل وارد شوند.

صبجگاه مشترک و مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر، غباروبی مزار شهدا، افتتاح طرج‌ها و پروژه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، اعزام کاروان به مرقد امام خمینی (ره) و مراسم گرامیداشت ارتحال امام (ره) از مهمترین برنامه های گرامیداشت فتح خرمشهر و ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان جوانرود است.

رشد و بالندگی جامعه نیازمند فعالیت‌های فرهنگی است

فرماندار جوانرود همچنین در دیدار با معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم بیش از پیش اجرای کارهای فرهنگی در این شهرستان گفت: رشد و بالندگی جامعه نیازمند فعالیت‌های فرهنگی مستمر و تاثیرگذار است.

نقشبندی با بیان اینکه جوانرود دارای پتانسیل‌ها فرهنگی بالایی است، افزود: ظرفیت خیرین و مردم در جهت انجام کارهای خیر در این شهرستان بسیار مناسب است، بایستی از این ظرفیت در جهت شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه هنر نقش تاثیرگذاری در هدایت جامعه به سوی رشد و تعالی دارد، اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف باید سرمایه‌گذاری‌های لازم از جمله مولدسازی و استفاده از ظرفیت خیرین درحوزه‌های فرهنگی صورت گیرد.

معاون هنری و سیمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز، خواستار توجه ویژه فرماندار جوانرود به حوزه فرهنگ و هنر شد و گفت: باید با مشارکت خیرین، شهرداری، سازمان‌های مردم نهاد بستر و ظرفیت لازم را برای توسعه فعالیت های فرهنگی در این شهرستان ایجاد کنیم چرا که جوانرود مهد هنر و فرهنگ است.

«جمال برفی»، به نگاه ویژه مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به ظرفیت های فرهنگی منطقه اورامانات بویژه شهرستان جوانرود اشاره کرد و افزود: مباحث مربوط به سینما، ایجاد گالری از اولویت‌های این اداره کل است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha