۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۴
کد خبر: 83277973
T T
۰ نفر
فرماندارجوانرود: توسعه فرهنگي زيربناي توسعه همه جانبه است

كرمانشاه- ايرنا- فرماندار جوانرود با اشاره به اهميت و جايگاه فرهنگ در جامعه گفت: توسعه فرهنگي زيربناي توسعه همه جانبه است و رشد و پيشرفت هر كاري نيازمند پيوست فرهنگي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رستگار يوسفي روز يكشنبه در جلسه هماهنگي برگزاري كنگره ملي «خانا قبادي» افزود: كار فرهنگي دير بازده اما بازخورد آن نتيجه بخش خواهد بود كه از اولويت ها و دغدغه هاي ما است.
وي اظهارداشت: برگزاري كنگره ملي خانا قبادي فرصت مناسبي براي معرفي استعداد ها و ظرفيت ها و همچنين شناساندن جايگاه فرهنگي و هنري اين شهرستان است كه بايد از اين فرصت نهايت بهره را برد.
يوسفي با بيان اينكه در زمان بحران و سيل شاهد فعاليت هاي فرهنگي خوبي در شهرستان جوانرود بوده ايم، يادآور شد: اين فعاليت ها نويد بخش بيش از پيش توسعه فرهنگي در اين شهرستان است.
معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه نيز به ظرفيت مناسب جوانرود در راستاي افزايش فعاليت هاي فرهنگي و هنري اشاره كرد و گفت: بهره برداري از اين ظرفيت ها مي تواند زمينه ساز توسعه فرهنگي اين شهرستان را به دنبال داشته باشد.
پريسا محمدي، به برگزاري كنگره ملي خاناي قبادي در جوانرود اشاره كرد و افزود: برگزاري اين كنگره زمينه مناسبي براي معرفي ظرفيت هاي اين شهرستان است.
وي فعاليت هاي فرهنگي را زمينه ساز كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه دانست و اظهار داشت: با ايجاد برنامه هاي مناسب و بانشاط مي توانيم جوانان را با فرهنگ و هنر بيشتر آشنا كنيم و به كاهش آسيب هاي اجتماعي كمك كنيم.
در اين جلسه تصميمات و هماهنگي هاي لازم براي برگزاري كنگره ملي خانا قبادي انجام گرفت.
خاناي قبادي يكي شاعران و ادباي شهرستان جوانرود است كه خدمات فراواني به فرهنگ و ادبيات كردي داشته است.
خانا قبادي (۱۷۰۰–۱۷۷۲ جوانرود) شاعر نامدار كُرد در سدهٔ هجدهم بود، وي به زبان‌هاي فارسي، تركي و عربي آشنايي و تسلط داشته است.
مهم‌ترين اثر خانا قبادي «شيرين و خسرو» نام دارد.
شهرستان جوانرود با بيش از 75 هزار نفر جمعيت در 86 كيلومتري شمال غرب كرمانشاه واقع شده است.
7453/8066

سرخط اخبار استان‌ها