استاندار چهارمحال و بختیاری:فعالیت‌های ستادی به کار قرارگاهی در حوزه جوانی جمعیت تبدیل شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت جوانی جمعیت برای استان و کشور، گفت: باید تلاش کرد تا فعالیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت از حالت ستادی به شکل قرارگاهی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،غلامعلی حیدری در نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در استان افزود: رهبر معظم انقلاب بر مبحث جوانی جمعیت تاکید بسیاری دارند چرا که موضوع مهمی است و غفلت ورزیدن نسبت به آن تبعات ناگواری برای کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر چه طبق آخرین گزارش وزارت کشور، چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های برتر حوزه راهبری جوانی جمعیت اعلام شده است اما نباید به این وضعیت بسنده کرد و تلاش‌ها و فعالیت‌های خود را در ادامه دوچندان کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری فرهنگسازی را نخستین لازمه اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانست و گفت: در همین راستا باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه رسانه‌ها، کنش‌گران فضای مجازی و گروه‌های مردم‌نهاد بهره گرفت.

حیدری ادامه داد: توسعه مراکز درمانی، کلینیک‌های سلامت‌محور و درمان ناباروری، تقویت مشوق‌ها، پرداخت به موقع تسهیلات و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌تواند در اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت نقش موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و برنامه‌های گذشته در حوزه خانواده اظهار داشت: می‌توان با کار علمی و فرهنگی موانع فرارو را برطرف و استان را در بحث جوانی جمعیت به جایگاه مناسبی برسانیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نیروی جوان پیشران توسعه و آبادانی در کشور است و از همین رو برای حفظ جوانی جمعیت کشور باید از تمام ظرفیت‌ها بهره گرفت.

به گزارش ایرنا، در نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، در هریک از بخش‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌ها و موسسات خصوصی و در قالب نقاشی، کلیپ، عکس، پژوهش و مقاله، پوستر و طراحی گرافیک، انیمیشن، موشن‌گرافی، ایده‌ها و نظرات کاربردی، شعر و جملات کوتاه و تاثیرگذار سه اثر انتخاب و تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha