۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85048500
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری: افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت یک ضرورت است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید جایگاه جمعیت و جوانی جمعیت در کشور گفت: افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان افزود: در حالی‌که در سال‌های گذشته گفتمان کاهش جمعیت بر جامعه حاکم بود و یک ارزش به شمار می‌رفت، اما امروز با همراهی بخش‌های مختلف این رویه تغییر کرده و افزایش جمعیت به موضوع مهمی تبدیل شده است که این خود یک موفقیت است.

وی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و هشدارهایی که در خصوص کاهش جمعیت جوان طی سال‌های اخیر شکل گرفته، در حال حاضر گفتمان حاکم بر جامعه، به افزایش جمعیت تغییر کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موضوع جمعیت برای کشورها از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت است و این مهم برای کشور ما که جمعیت آن رو به سالمندی گذاشته و نرخ باروری در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان ما زیر نرخ جانشینی است از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اشتراک و وحدت‌نظر را نخستین گام برای عملیاتی کردن جوانی جمعیت در استان دانست و گفت: در گام نخست باید همگان به این نظر مشترک برسیم که استان و کشور در یک چاله جمعیتی قرار گرفته و این موضوع می‌تواند امنیت ما را به خطر اندازد از همین رو افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت برای کشور یک ضرورت است.

‌حیدری تصریح کرد: در گام بعدی باید فرهنگسازی و آموزش را در دستور کار قرار داد که در اینجا نقش نهادهایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه بسیار تاثیرگذار است.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در راستای فراهم کردن زمینه برای فرزندآوری در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت توجه به اشتغال و مسکن جوانان است و در این راستا با اعطای تسهیلات قابل توجه به ویژه در بخش مشاغل خانگی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تلاش است تا این ۲ دغدغه جدی جوانان را پاسخ دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تجربیات کشورهای پرجمعیت، پایش مستمر تغییرات جمعیتی در استان، هم‌افزایی بخش‌های مختلف و ارزیابی عملکرد ادارات از دیگر اموری است که باید در راستای جوانی جمعیت در استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست از دستگاه‌های فعال در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله ورزش و جوانان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان استانداری تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha