۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85083375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان جایزه ملی جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان جایزه ملی جوانی جمعیت در این استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا حبیبی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این رویداد با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری و با شعار "سهم من از جوانی ایران" از سوی استانداری و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی به بخش‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت می‌توانند آثار خود را در بخش‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌ها و موسسات خصوصی در قالب نقاشی، کلیپ، عکس، پژوهش و مقاله، پوستر و طراحی گرافیک، انیمیشن، موشن‌گرافی، ایده‌ها و نظرات کاربردی، شعر و جملات کوتاه و تاثیرگذار ارسال کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه رویداد را ۱۰ اردیبهشت اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد آثار خود را به پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۳۰۵۸۹۴۳۴ و یا پست الکترونیکی javanijamyat۱۴۰۲@gmail.com ارسال کنند.

حبیبی افزود: پس از داوری آثار، از صاحبان تولیدات فاخر و منتخب در آیین اختتامیه جشنواره همزمان با هفته جهانی جمعیت در اردیبهشت‌ماه تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، تصریح کرد: جمعیت جوان یکی از عوامل مهم اقتدار و از پایه‌های قدرت و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها به شمار می‌رود و قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می‌کند و حرکت به سمت توسعه همه‌جانبه به توسعه و ارتقای سرمایه انسانی نیاز جدی دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کشور ما با وجود اینکه از جمعیت جوان برخوردار است و همچنان الزام است که این ثروت حیاتی حفظ و تقویت شود اما در سال‌های اخیر روند باروری در کشور شیب نزولی به خود گرفته که این موضوع خطر جدی برای آینده کشور به شمار می‌رود.

حبیبی افزود: برهمین اساس وزارت کشور اقدام به برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی کشور در سطح کشور و استانها کرده است که این رویداد در استان آغاز به کار کرده و اختتامیه آن در اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی از تمامی علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان استان درخواست کرد تا با مشارکت در این رویداد مسوولان را در اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت و حساس‌سازی جامعه نسبت به این مهم یاری دهند.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، میزان نرخ باروری در استان بر اساس آخرین گزارش‌های موجود ۱.۰۷ و این آمار در مقایسه با متوسط کشوری یعنی رقم ۲.۵(دو و نیم) کمتر و نگران‌کننده است. اگرچه استان در رابطه با شاخص‌های نظیر نرخ طلاق و سالمندی که در فرزندآوری موثر است وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری دارد اما نرخ تجرد در این استان بالاست و باید برای کاهش آن راهکارهایی در دستور کار قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha