۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85102902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جایگاه معلمان با هیچ مقیاسی قابل سنجش نیست

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه جایگاه معلمان با هیچ مقیاسی قابل سنجش نیست گفت: معلم انسان پخته و دانایی است که نسل نوجوان و جوان را که همچون میوه های خام هستند برای آینده آماده می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در مرکز آموزشی و رفاهی دهکده ساحلی بندرانزلی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که معلمان را مجاهدان صبور، سخت کوش و متعهد در شهر و روستا نامیدند، اظهار کرد: این بیان رهبر معظم انقلاب تعبیری جامع و کامل از شان و مقام معلم است.

وی اضافه کرد: یکی از بخش‌های جامعه که در افق آیندهِ انسان اندیشه‌ورز نقش آفرین است، کلاس‌های درس است چرا که معلمان مربی (انتقال دهندگان دانش) و مزکی (افرادی که به تربیت معنوی و تزکیه انسانها می پردازند) می‌باشند.

به گفته وی، انسان تا رسیدن به بلوغ در ۲عرصه یعنی خانه و مدرسه مورد مداقه اندیشه ورزان است لذا باید در این عرصه‌ها زیرساخت‌های متقن ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان جایگاه خانه و مدرسه را از دانشگاه برتر و بالاتر دانست و افزود: این برتری به دلیل تربیت جوان در این ۲ عرصه است مدرسه مربی دین و دانش و خانه زادگاه پرورش است.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی امروز توانسته در سه مولفه دین، عقیده و خانواده موفق عمل کند، اندیشه نهیلیسم را بزداید و شیوه گرایش به حق و حقیقت را نهادینه کند به همت معلمان بوده است و این قشر می‌توانند جامعه ایرانی را حفظ کنند و آیندگان به وجود آنها مباهات می کند که توانسته‌اند هویت دینی، منطقه‌ای و بومی و ایرانی را در دانش آموزان زنده کنند.

مدارس گیلان با معلمانی توانمند اداره می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم در این مراسم گفت: آسمان آموزش و پرورش گیلان از وجود معلمان نمونه ستاره باران است و مدارس استان به دست معلمانی توانمند اداره می‌شود.

محمد فائزی بابیان اینکه امسال از ۱۲ معلم نمونه کشور ۲ نفر از معلمان گیلان بودند، افزود: درخشش زینب فتحی زاده و مژده قربانعلی زاده معلمان در سطوح کشوری افتخاری دیگر برای آموزش و پرورش گیلان است.

وی در ادامه به خصلت دانایی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: عمر با سعادت شهید مطهری در راه معلمی گذشت و امروز جامعه هدف (معلمان) تشنه معارفی است که مطهری پردازش کرده و این‌وظیفه ماست که این معارف را دنبال کنیم.

فائزی اضافه کرد: هنر معلم توانایی انتقال مطلب به دانش آموزان است، شهید مطهری با بیانی‌خوش در بند واژه‌ها نبود و برای انتقال مفاهیم از ساده‌ترین واژه‌ها استفاده می‌کرد. بیانات مطهری فاخر بود و در چینش آنها و نظم واژگان‌ بسیار چیره دست بودند.

در این آیین از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای با اهداء لوح تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha