۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85101462
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

هنر از موثرترین ابزار انتقال پیام ایثار و شهادت است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اینکه پیام شهادت، فداکارای و ایثار را در غالب هنر به جهانیان معرفی کنیم، گفت: مقوله هنر ظرفیتی بسیار موثر و ارزشمند برای بیان از خودگذشتگی‌ و ایثار شهدا و ایثارگران است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی ایثار در رشت اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ما در کشور دیندار و ولایتمدار هستند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری دریغ نمی‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: از این‌رو دشمنان همواره در تلاش برای نفوذ فرهنگی به کشور و تاثیرگذاری بر روی این جمعیت هستند که تا امروز تمامی نقشه‌های شوم آنان خنثی شده است.

استاندار گیلان اضافه کرد: ساخت محصولات فرهنگی نیز برای قشر کودک و نوجوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است و با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان آیندگان این کشور در حوزه‌های مختلف هستند، باید با ساخت محصولات فرهنگی، ویژگی‌های شهدا و امام شهدا را برای این افراد بازگو کنیم.

وی بیان کرد: البته آموزش و پرورش یکی از نهادهای فرهنگی مهم در کشور است که اگر به وظیفه ذاتی خود یعنی شناسایی نوجوانان هنرمند در حوزه‌های مختلف کمک کند، بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

عباسی در ادامه گفت: البته در انجام اقدامات فرهنکی باید به فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شود که شاهدیم توجه به این مهم منجر به ساخت تولیداتی همانند "سلام فرمانده" می‌شود که در جهان اسلام تاثیر بسیار زیادی داشت.

استاندار گیلان در خاتمه به استقبال خوب اهالی هنر از جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی ایثار اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سراسر کشور هنرمندان آثار بسیار خوبی را به این جشنواره ارسال کردند که نشان‌دهنده مهم بودن کارهای فرهنگی در این حوزه است.

دشمنان مترصد هویت‌زدایی از ملت ایران هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: در ساخت محصولات موثر فرهنگی باید به زیربناها، اقتدار جوانی، فرهنگ اسلام و بیان دستاوردها و هویت جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف توجه شود زیرا دشمن سعی دارد از ملت ایران هویت‌زدایی کند.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: مردم ایران در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ادبی دارای یک ظرفیت بالقوه هستند که اگر به آن توجه شود بسیار به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در میان جوانان و نوجوانان افراد با استعدادی وجود دارد که دارای سبک هستند که اگر از این ظرفیت در راستای ساخت محصولات فاخر ایرانی- اسلامی استفاده شود، بسیار مثمرثمر است.

وی گفت: البته اگر هنر زیربنای خوب داشته باشد ماندگار خواهد بود و باید برای ساخت آثار هنری فاخر به جوانان بهای بیشتری داد چون آنان در ساخت محصولات موثر فرهنگی ایده‌های خوبی دارند.

امام جمعه رشت در خاتمه خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی در عرصه فرهنگی، فیزیک، علم پزشکی و هسته‌ای و سایر حوزه های دارای ظرفیت بسیار خوبی هستند که در چندسال اخیر باعث پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شدند لذا باید به این دستاوردها در حوزه‌های مختلف توجه شود.

سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار، از ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه جاری با حضور ۱۵ گروه منتخب از استان‌های کرمانشاه، گیلان، ایلام، مرکزی، همدان، بوشهر و تهران در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی در شهرهای رشت، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودسر، لنگرود، فومن، صومعه سرا برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha