۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85099585
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: سیاست‌های دولت در مهار تورم اجرا می‌شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: دولت با توجه به شعار سال که مهار تورم و افزایش تولید نامگذاری شده با تمام توان وارد میدان شده تا تورم را مهار کند و ما در استان از همه ظرفیت‌ها در پیگیری و اجرای این سیاست‌ و تعدیل شرایط بازار بهره می گیریم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان گیلان در رشت اظهار کرد: کار و تلاش تازه شروع شده و ما امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم باید همه ظرفیت و توان خود را پای کار بیاوریم و دولت نیز در حمایت از تولید و افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه کوتاهی نخواهد کرد.

وی افزود: حمایت از کارگران، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران بخش تولید دیگر سیاست دولت بشمار می‌رود که در این راستا نیز در گیلان مترصد کوتاه کردن زمان سرمایه‌گذاری در بخش تولید هستیم تا هیچ مانعی در این راستا نداشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد مسکن و اشتغال می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند، افزود: از این‌رو علاوه بر حمایت از سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تولید، اولویت‌هایی را برای کارگران در بخش مسکن درنظر می‌گیریم تا مشکل کارگران نیز تا حد امکان در این زمینه مرتفع شود.

وی با اشاره به روز کارگر اضافه کرد: نقش کارگران در تولید اساسی است و این جمعیت تلاشگر در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید جامعه فعالند و بخش زیادی از دستاوردهای امروز صنعتی و تولیدی و رونق اقتصاد در سایه تلاش های آنان در کنار سرمایه گذاران و کارفرمایان است از این جهت این قشر جایگاه رفیعی در جامعه دارند.

وی گفت: ما نیز نگرانی‌ها و دغدغه‌های کارگران را درک می‌کنیم و تلاش خود را به کار بسته و اجازه نمی‌دهیم که این نگرانی ها تداوم یابد، پرداخت حقوق آنان به تعویق افتد و معیشت آنان با مشکل مواجه شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: همچنین در خصوص بیمه درمانی کارگران و پذیرش آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی نباید تبعیضی وجود داشته باشد و همه بیمارستانها باید بیمه آنها را قبول کنند.

عباسی با اشاره به اینکه گیلان میزان تورم استان از میانگین تورم کشور ۲ درصد پایین‌تر است، بیان کرد: هدف و تلاش ما آنست که بر اساس نقشه آمایش سرزمینی در خصوص توسعه صنایع سبک و سنگین در استان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده و در این راستا تقویت تولید و اشتغال در همه نقاط گیلان مدنظر است که خود کاهش تورم را در پی خواهد داشت.

استاندار گیلان اضافه کرد: تا چند سال گذشته فرزندان ما برای اشتغال به استان‌های دیگر می رفتند اما امروز با توجه به بها دادن به مقوله تولید و استفاده از بخشی از ظرفیت های استان، فرزندان ما در همین خطه مشغول به کار می‌شوند و حتی بعضی از واحدهای تولیدی در گیلان در خط تولید خود نیازمند کارگر می باشند.

کاهش هزینه تولید هدف ما است

عباسی به تلاش دولت برای کاهش هزینه‌های تولید اشاره و خاطرنشان کرد: هدف ما در گیلان متمرکز بر این مهم است که هزینه‌های تولید کاهش یابد که به تبع آن قیمت‌ها نیز تعدیل شده و از سوی دیگر اگر عرضه و تقاضا مناسب باشد، تورم نیز ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین تقویت بنادر و اسکله‌های بارگیری در گیلان و راه‌اندازی کریدور رشت - کاسپین به طور حتم صادرت ما را افزایش خواهد داد، گفت: گرچه هدف‌گذاری ما در حوزه صادرات ما طی سال یک میلیارد دلار است اما با شرایط موجود و افزایش تولید متکی بر ظرفیت های گسترده استان می‌توانیم بیش از این میزان نیز در سال صادرات داشته باشیم.

استاندار گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به ذخیره کالاهای اساسی در استان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه ذخیره کالاهای راهبردی و اساسی استان کافی و در شرایط خوبی است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود که امسال در همه بخش‌های تولیدی به خصوص در حوزه کشاورزی با افزایش تولید روبرو شویم.

در پایان این مراسم از تعدادی کارگران، کارفرمایان و نیز واحدهای تولیدی نمونه استان گیلان تجلیل و تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha