۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85098721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گیلان ایجاد شد

رشت- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از اجرای ۱۲ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغال‌زایی طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها، ۲۰ هزار و ۹۵ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، عباس اهرابی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح ها در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تسهیلات کارفرمایی برای پنج دهک اول جامعه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مشاغل در رسته‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات اجرا که با بهره برداری از این طرح‌ها، حدود ۲۰ هزار و ۹۵ فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده برای این طرح ها از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق ولایت امداداست.

اهرابی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها در مجموع یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده‌ است.

وی به انتخاب مشاغل توسط این دهک ها نیز اشاره و بیان کرد: برای ایجاد این فرصت های شغلی به صورت فرآیندی عمل می کنیم که بر این اساس استعدادسنجی، مشاوره شغلی و آموزش توسط کمیته امداد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یادآور شد: با هدف پایدارسازی مشاغل، این طرح ها با نظارت این نهاد اجرا و بین سه تا پنج سال مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرند.

اهرابی بیان کرد: ایجاد فرصت شغلی برای محرومان علاوه بر اینکه تحقق عدالت اجتماعی، موجب برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده ها و افزایش تولید ملی می‌شود.

وی گفت: ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha