۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85047118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گیلان ایجاد شد

 رشت - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی مددجویان استان در سالجاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس اهرابی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه امسال سهمیه ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان در تعیین بود، افزود: تلاش شده تا حد امکان به سمتی برویم که خانواده های تحت پوشش بتوانند روی پای خود ایستاده و اشتغال یابند.

وی همچنین به مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد استان اشاره و بیان کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون ۹۴ میلیارد تومان به این جمعیت پرداخت شد؛ ضمن اینکه به یک هزار ۹۳۲ زوج کم بضاعت جهیزیه و نو دامادها حدود ۵۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه از پوشش بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال خبر داد و گفت: در رویکرد آینده نگرانه، تمامی زنان سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال بیمه اجتماعی می شوند و در همین رابطه سه هزار زن سرپرست خانوار مشمول این طرح، شناسایی شدند که قرارداد بیمه یک هزار و ۸۵۰ سرپرست خانوار زن در سال جدید با هماهنگی تامین اجتماعی بسته شده است.

اهرابی تصریح کرد : این زنان با رسیدن به سن ۵۵ سالگی بازنشسته شده و از مزایای آن بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان همچنین در ادامه با اشاره به موضوع راه اندازی مرکز نیکوکاری رسانه‌ها در استان گفت : بنا داریم مرکز نیکوکاری خبرنگاران و رسانه ها را راه اندازی کنیم، خبرنگاران بهترین بازوی امداد برای تقویت مشارکت‌های مردمی هستند.

۶۹۸ واحد مسکن محرومان در گیلان بهره برداری می شود

وی در ادامه به اقدامات حمایتی کمیته امداد در رابطه با مسکن محرومان و مددجویان اشاره و اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت یک هزار و ۳۲۳ واحد مسکن برای محرومان در گیلان منعقد شده است که از این تعداد ۶۹۸ واحد همزمان با هفته کمیته امداد تحویل می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر از مددجدیان استان در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند، گفت : در این راستا سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان وام کم بهره به مددجویان پرداخت شده است.

۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha