۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85104877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱ هزار کودک در گیلان زیر پوشش حمایتی کمیته امداد هستند

 رشت - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ یتیم و فرزند خانواده محسنین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و ۳۳ هزار و ۴۸۰ حامی نیکوکار از فرزندان ایتام و مشمولین طرح محسنین در این استان حمایت می‌کنند.

عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سه هزار و ۱۴۹ یتیم و هشت هزار و ۳۵۷ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان در حال حاضر از حمایت حامیان نیکوکار برخوردارند که تاکنون در کنار دریافت کمک هزینه معیشتی بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد برطرف شده است.

وی همراهی نیکوکاران در حمایت از خانواده‌های نیازمندان را مایه دلگرمی دانست و افزود: سه هزار و ۸۲۴ نفر به عنوان حامی جدید ماه رمضان امسال در طرح اکرام ایتام و محسنین در استان گیلان نام‌نویسی کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اهدای بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال از سوی حامیان به فرزندان معنوی آنها در سال گذشته اظهار کرد: نزدیک به ۵۹۰ میلیارد ریال از کمک‌های اهدایی حامیان به صورت نقدی و بقیه به صورت کالا و خدمات ضروری بود که برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا شد.

وی در مورد نحوه نام‌نویسی حامیان تشریح کرد: مردم نوع‌دوست و نیکوکار برای حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه به سایت اکرام امداد نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام کنند.

اهرابی اضافه کرد: حامیان همچنین می‌توانند با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام اداره‌های کمیته امداد استان گیلان از وضعیت زندگی این افراد آگاهی یابند و سپس برای حمایت، فرزند معنوی خود را انتخاب کنند.

وی با قدردانی از اعتماد حامیان و نیکوکاران به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، فرستادن عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ را نیز از دیگر روش‌ها برای نام‌نویسی افراد برخوردار در طرح اکرام ایتام و محسنین عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ادامه داد: برای تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته شده است که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و با مراجعه به سایت‌ها یا درگاه‌های بانکی و نرم‌افزارهای موجود نسبت به واریز مستقیم هدیه‌های نقدی به حساب فرزندان معنوی خود اقدام و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

وی تصریح: تعدادی از فرزندان ایتام و محسنین گیلان دریافتی بسیار پایینی از حامیان دارند که امید می‌رود با مشارکت مردم نیکوکار این استان بتوانیم سرانه واریزی آنها را ارتقای دهیم تا نیازهایشان برطرف شود.

بیش از ۱۲۷ هزار خانوار در حال حاضر در نقاط مختلف استان گیلان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha