یکصدایی برای فلسطین در گردهمایی روز جهانی قدس در پاکستان

تهران- ایرنا- گردهمایی باشکوه بزرگداشت روز جهانی قدس در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و رهبران مذهبی این کشور برگزار و حاضران بر یکصدایی برای حمایت از فلسطین مظلوم تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در آستانه روز جهانی قدس و همبستگی ملت‌های جهان با فلسطین، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در اسلام‌آباد جمعه شب میزبان شخصیت‌های پاکستانی به ویژه چهره‌های برجسته اهل‌تسنن و شیعه بود.

یکصدایی برای فلسطین در گردهمایی روز جهانی قدس در پاکستان

حاضران در این نشست آغاز روابط رسمی میان ایران و عربستان را به سفیر کشورمان تبریک و عنوان کردند که این تحول در ماه پربرکت رمضان نوید تقویت انسجام اسلامی و صلح و آرامش را در منطقه می‌دهد.

یکصدایی برای فلسطین در گردهمایی روز جهانی قدس در پاکستان

شخصیت‌های پاکستانی تشدید حملات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین به ویژه یورش نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم و بر نقش جهان اسلام به ویژه ایران و پاکستان برای یکصدایی علیه (رژیم) اسرائیل و حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

مولانا «عبدالغفور حیدری» نائب رئیس سابق مجلس سنای پاکستان با قدردانی از مواضع دیرینه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، بر لزوم انسجام جهان اسلام علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد و افزود: اسرائیل، غاصب مطلق است و ما به هیچ قیمتی حاضر به تسلیم در برابر طرح سازش نخواهیم شد.

سفیر کشورمان نیز در سخنانی گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل همچنان مرتکب به جنایات وحشیانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است و ما شاهد تشدید ظلم و ستم علیه ملت مظلوم فلسطین هستیم. این جنایات در طول هفت دهه گذشته در جلوی چشم حامیان غربی این رژیم از جمله آمریکا و با چراغ سبز آنان انجام شده است.

وی تاکید کرد: طبیعتا ملت قهرمان فلسطین انتظاری از قدرت‌های استکباری و حامیان صهیونیست‌ بین الملل ندارند اما از کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی حقوق بشر انتظار دارند این ظلم و رژیم افسار گسیخته را در گفتار و عمل محکوم کرده و جلوی این وحشی گری‌ها را بگیرند.

حسینی افزود: ایران اصل اساسی را حیات بخشی به مقاومت و آزاد سازی کامل سرزمین فلسطین از دست اهریمن اسرائیل می‌داند. امید است مسلمانان جهان در حد و توان خود در گرامیداشت روز قدس بکشوند و گام موثرتر برای فلسطین و قدس شریف بدارند.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه و جهان نیز باید از هر اقدامی که موجب گستاخی بیشتر اسرائیل شده و او را تقویت و دلگرم می‌کند، اجتناب کنند.

«مفتی نور الحق قادری» وزیر سابق امور مذهبی پاکستان نیز با قدردانی از تلاش‌های سفیر ایران در راستای تقویت روابط دوجانبه به ویژه خدمات وی برای تقریب مذاهب اسلامی، گفت: ملت‌های مسلمان پشتیبان برادران و خواهران خود در فلسطین هستند و ما در کنار هم برای حقوق فلسطینیان و محکومیت اقدامات ددمنشانه رژیم نامشروع اسرائیل تلاش خواهیم کرد.

یکصدایی برای فلسطین در گردهمایی روز جهانی قدس در پاکستان

علامه «سید ساجد علی نقوی» رهبر شیعیان پاکستان هم گفت: دولت نامشروع و رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن در جهان، مسئول چند دهه کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین است.

وی با ادای احترام به شخصیت والای امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و مهم برشمردن نقش ایشان در نامگذاری روز جهانی قدس، افزود: مسلمانان جهان همواره با شرکت گسترده در روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و همچنین با دفاع از آرمان‌های انتفاضه، این اقدام انسان دوستانه حضرت امام خمینی (ره) را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

روز جمعه‌ ۲۵ فروردین مصادف با ۲۳ ماه رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، مردم مسلمان پاکستان همگام با ملت‌های جهان در سراسر این کشور، همراه و همصدا، فریاد 'مرگ بر اسرائیل' سر خواهند داد و بار دیگر بر حمایت خود از مردم فلسطین و آرمان‌های آنان اعلام خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha