۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 84736425
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خروش مردم پاکستان در حمایت از مقاومت فلسطین و برائت از توطئه سازش

تهران - ایرنا - میلیون‌ها نفر از مسلمانان روزه دار پاکستان در روز جهانی قدس، با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در «اسلام‌آباد» و دیگر شهرهای این کشور با سردادن شعارهای ضدآمریکایی و صهیونیستی، ضمن اعلام برائت از توطئه ننگین سازش با رژیم اشغالگر قدس، از مقاومت مردم فلسطین حمایت کردند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرهای بزرگ و کوچک پاکستان از شمال تا جنوب این همسایه شرق کشورمان، امروز پس از اقامه نماز جمعه شاهد حضور پرشور مسلمانان این کشور در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس بود. 

پیر، جوان، زن و کودک امروز در مناطق مختلف پاکستان به خیابان‌های آمده و با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) ، سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ضمن تجدید عهد با شهدای جبهه مقاومت، همبستگی خود را با ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین اعلام کردند. 

پیش از این مسئولان حزب جماعت اسلامی، نهضت بیداری امت، حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM)، شورای همبستگی ملی، شورای علمای شیعی پاکستان و سایر گروه‌های برجسته مذهبی این کشور چند روز مانده به آخرین جمعه ماه رمضان با برگزاری نشست‌های مطبوعاتی از مردم پاکستان خواستند برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین، حمایت از آزادی قدس و محکوم کردن اشغالگری‌هایی رژیم نامشروع صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند. 


خروش مردم پاکستان در حمایت از مقاومت فلسطین و برائت از توطئه ننگین سازش

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از ساکنان اسلام‌آباد مانند دیگر شهرهای پاکستان، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، به ویژه توطئه آمریکا و خیانت برخی از کشورهای منطقه علیه ملت فلسطین ابراز کردند. 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که از مسجد اثنی عشری اسلام‌آباد تا نزدیکی پارلمان پاکستان ادامه داشت با حمل پلاکاردها و پوسترهایی حاوی شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی و حمایت از انتفاضه فلسطین و مبارزه تا آزادی قدس، از کشورهای اسلامی و ملت‌های حامی حقوق بشر خواستند تا به مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین توجه و در مقابل طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن ایستادگی کنند. 

روز جهانی قدس در پاکستان، تجلی وحدت شیعه و سنی
آنان همچنین آمریکا و رژیم نامشروع اسرائیل را برای نابسمان کردن اوضاع منطقه به ویژه ناآرامی‌ها در کشورهای اسلامی و ایجاد تنش در منطقه خلیج فارس مقصر دانسته و تاکید کردند: سکوت جهان در قبال سرکوب فلسطینیان در بیت المقدس و تعرض نیروهای اسرائیل به مسجدالاقصی در حقیقت توطئه دشمنان غربی علیه فلسطین و تمام مسلمانان است بنابر این امت اسلامی در برابر چنین توطئه‌هایی از جمله طرح سازش بیدا بماند. 

تظاهر کنندگان در ادامه ضمن ابراز انزجار از دخالت قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا در امور داخلی پاکستان همچنین محکومیت اقدامات اخیر تروریستی در این کشور گفتند: دولت و نهادهای امنیتی باید امنیت شهروندان را تأمین کنند. 

رهبران مذهبی پاکستان در راهپیمایی‌های روز جهانی در شهرهای کراچی، لاهور و کویته فلسطین و آزادی قدس شریف را دغدغه اصلی جهان اسلام و درد مشترک امت اسلامی دانسته و گفتند: قدس عامل تحکیم انسجام و وحدت میان مذاهب اسلامی است و حتی پیروان ادیان آسمانی نیز با تقبیح اقدامات ضدبشری اسرائیل، حامی حفظ حقوق ملت فلسطین هستند. 

خروش مردم پاکستان در حمایت از مقاومت فلسطین و برائت از توطئه ننگین سازش

در شهرهای پیشاور، اسکردو، گلگیت، لاهور، کویته و کراچی نیز تظاهرات باشکوه روز جهانی قدس برگزار و سخنرانان شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را از وظایف اصلی امت اسلامی و مسلمانان دانسته و تاکید کرد: انتخاب جمعه آخر ماه رمضان به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس، جهان اسلام را در برابر موضوع اشغال شدن بیت المقدس توسط رژیم نامشروع صهیونیستی و رنج مردم مظلوم فلسطین بیدار نگه داشت. 

آنان اعلام کردند: کشورهای اسلامی باید از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین حمایت و اقدامات جنایت کارانه رژیم جعلی اسرائیل را همیشه و در هرجا محکوم کنند، رمز شکست قاطعانه صهیونیست‌ها و آزادی هر چه سریع‌تر قدس در گروی اتحاد، یکدلی و همبستگی امت اسلامی و مسلمانان جهان است. 

مسؤولان ارشد شورای همبستگی ملی پاکستان نیز با محکوم کردن و نامشروع دانستن اقدامات رژیم اشغالگر قدس، تصریح کردند: ملت فلسطین شجاعانه و بدون هراس برای رسیدن به حق و حقوق خود برابر رژیمی مبارزه می‌کنند که آمریکا و قدرت‌های غربی همه نوع کمک و همکاری را برای آنان مهیا کرده‌اند. 

امروز مراکز پنج ایالات پاکستان نیز شاهد حضور پرشور مسلمانان این کشور در حمایت از انتفاضه فلسطین و تقبیح سیاست‌های ضد انسانی رژیم نامشروع صهیونیستی بود. 

مردم «کراچی» مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان نیز با حضور در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس با تاکید بر ادامه حمایت از مبارزه مردم فلسطین، به توطئه سازش با رژیم ناپاک صهیونیستی "نه" گفتند. 

شرکت کنندگان جنایات رژیم غیرقانونی اسرائیل را محکوم کرده و از رهبران جهان اسلام خواستند تا چهره شیطانی این رژیم فاسد را در برابر جهانیان رسوا کنند. 

اقشار مختلف مردم از جمله فعالان سیاسی و رهبران مذهبی پاکستان ضمن نامشروع دانستن اقدامات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین، اعلام کردند: ملت فلسطین شجاعانه و بدون هراس در برابر معامله قرن ایستادگی خواهند کرد و مسلمانان جهان نیز نباید اجازه دهند تا قدرت‌های استکباری با چنین توطئه‌هایی با خون ملت مظلوم فلسطین سوداگری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha