۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85068699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزون بر چهار هزار نفر در بوم‌گردی‌های خراسان‌شمالی اسکان یافتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۳۵۸ نفر از ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ تا هفتم فروردین سالجاری در اقامتگاه های بوم‌گردی استان اسکان یافتند.

علی مستوفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بدلیل شیوع ویروس کرونا تنها هزار و ۴۵۲ نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان اسکان یافتند.

به گفته وی؛ ۴۱ اقامتگاه بوم‌گردی در استان برای نوروز ۱۴۰۲ آماده اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

مستوفیان با اشاره به استانداردسازی ۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی در استان پیش از آغاز نوروز ۱۴۰۲، گفت: به‌منظور ارایه خدمات بهتر و با کیفیت در این اقامتگاه‌ها از ۴۱ واحد موجود، ۲۴ واحد بوم گردی استانداردسازی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه قیمت خدمات واحدهای اقامتی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان باعث ایجاد رقابت، توسعه و پیشرفت می شود.

وی مجموع اقامت کنندگان در استان از ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ تا هفت فروردین ۱۴۰۲، ۱۶۱ هزار و ۲۸۲ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۲ هزار و ۹ نفر در هتل ها، اقامتگاه های سنتی، متل ها و منطقه های نمونه گردشگری اقامت داشتند.

مستوفیان افزود: همچنین ۱۱۳ هزار و ۳۹۵ نفر از مسافران نیز در اقامتگاه های غیر رسمی اسکان یافتند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین ۲ قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha