خراسان شمالی از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب جهت جذب و ماندگاری گردشگران در نوروز امسال این استان از یک معبر سفر به مقصد میانی سفر تبدیل شد.

علی مستوفیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خراسان شمالی در سال‌های گذشته تنها محل عبور مسافران بوده است که با برنامه‌ریزی و هم افزایی دستگاه هایی اجرایی در جذب و ماندگاری گردشگران از معبر سفر به مقصد میانی سفر تبدیل شد.

وی افزود: پیش از این معمولا مسافران در این استان اقامت بسیار کوتاهی داشتند در حالی که در نوروز امسال ۲ روز یا بیشتر اسکان یافتند.

مستوفیان ادامه داد: بی تردید اسکان مسافران در خراسان شمالی نویدبخش روزهای خوبی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی استان خواهد بود.

بازدید یک میلیونی از جاذبه های گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین آمارها در نوروز ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که نشان از رشد ۳۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: همچنین نوروز امسال ۲۴۷ هزار مسافر در استان اقامت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مستوفیان ادامه داد: از ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون ۵۱۲ بازدید نظارتی از مجموعه‌های ارایه دهنده خدمت به مسافران انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۹۳ مورد از این بازدیدها منجر به تذکر و اخطار و ۴۴ مورد نیز منجر به تشویق شده است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha