۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85425256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزون بر ۳۷ هزار نفر در مراکز اقامتی خراسان‌شمالی اسکان یافتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۳۷ هزار و ۲۱۵ نفر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری این استان اسکان یافتند.

علی مستوفیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۱۸ هزار و ۸۶۰ نفر در اقامتگاه های رسمی، ۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر در اقامتگاه های غیر رسمی و ۸۷۲ نفر نیز در اقامتگاه های اضطراری استان اسکان یافتند.

وی افزود: میزان اقامت در اقامتگاه های رسمی نیز به ترتیب؛ هفت هزار و ۶۱۱ نفر در مجتمع خدمات بین راهی، ۲ هزار و ۹۶۵ نفر در پارک های ملی طبیعت گردی، یکهزار و ۹۳۳ نفر در اقامتگاه های بوم گردی و یکهزار و ۴۳۷ نفر در مجتمع های گردشگری بوده است.

مستوفیان ادامه داد: همچنین یکهزار و ۵۹ نفر در مهمانپذیرها، ۹۵۷ نفر در خانه مسافر، ۸۲۷ نفر در هتل و ۱۴۹ نفر در هتل آپارتمان اسکان دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: دیگر ظرفیت اقامتی مسافران استان مربوط به آموزش و پرورش و سایر واحد های اقامتی مانند مهمانسراهای ادارات، خوبگاه های دانشجویی و اردوگاه ها است.

مستوفیان یادآور شد: ظرفیت هتل های استان ۴۷۲ تخت، اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافرها ۳۴۰ تخت و مهمانپذیرهای استان نیز ۳۱۱ تخت است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha