۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85426763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه های خراسان‌شمالی بازدید کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ هزار و ۹۰۲ نفر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنج فروردین ماه از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، توریستی و طبیعی استان بازدید کردند.

علی مستوفیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین بازدید ها به ترتیب از جاذبه های طبیعی با ۴۵ هزار و ۵۹۲ نفر، جاذبه های تاریخی با ۲۱ هزار و ۴۸۳ نفر و اماکن مذهبی با ۱۵ هزار و ۷۵۰ نفر بوده است.

وی افزود: بازدید ها از مراکز تفریحی نیز ۹ هزار و ۴۴۰ نفر، اماکن دست ساز هشت هزار و ۵۶۷ نفر و مراکز فرهنگی ۷۰ نفر بوده است.

به گفته مستوفیان؛ استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

اسکان افزون بر ۶۰ هزار نفر در مراکز اقامتی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۶۰ هزار و ۶۰۵ نفر تاکنون در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری این استان اسکان یافتند.

وی افزود: از این تعداد؛ ۳۴ هزار و ۳۵۸ نفر در اقامتگاه های رسمی، ۲۵ هزار و ۱۰۵ نفر در اقامتگاه های غیر رسمی و یکهزار و ۱۴۲ نفر نیز در اقامتگاه های اضطراری استان اسکان یافتند.

مستوفیان ادامه داد: بیشترین میزان اقامت در اقامتگاه های رسمی به ترتیب در مجتمع خدمات بین راهی با ۱۳ هزار و ۵۳۸ نفر، منطقه نمونه گردشگری با ۶ هزار و ۷۸۴ نفر و در پارک های ملی طبیعت گردی با پنج هزار و ۴۶۵ نفر بوده است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha