قهرمان اسنوکر آسیا: مخاطب ما از رشته‌های المپیکی بیشتر است

تهران- ایرنا- ملی‌پوش اسنوکر ایران درباره روند این رشته در کشور گفت: رشته‌های المپیکی در کشور مخاطب و باشگاه‌های کمتری نسبت به ما دارند.

سیاوش مزینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص مسابقات آسیایی پیش‌رو اظهار داشت: از ۱۹ تا ۲۶ اسفند برای مسابقات آسیایی قطر اعزام می‌شویم و امیدواریم که بتوانیم باز هم قهرمانی آسیا را کسب کنیم و حتی حاضرم قول بدهم که قهرمانی آسیا را در این رقابت‌ها کسب کنم. در کشور مسابقات خوبی داشتیم و به نظرم می‌توانیم به راحتی مقام اول را در قطر کسب کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تمرینات و نتایجی که در مسابقات داشتم فکر می‌کنم بتوانم خرداد ۱۴۰۲ در جمع حرفه‌ای‌ها باشم. اگر بگویم فقط برای عشق به این رشته به دنبال پیشرفت هستم، دروغ است. درآمد بازی‌های حرفه‌ای بسیار بالاتر از سطح آماتور است و این درآمد هم یک عامل برای ایجاد انگیزه قهرمانی است.

قهرمان مسابقات آسیایی اسنوکر ۲۰۲۲ درمورد هزینه‌های این رشته عنوان کرد: همه پیشرفت‌های ما نیازمند پول است و اگر بخواهیم مسئله هزینه را کم‌تر کنیم، باید یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق انجام دهیم تا شاید بتوانیم تغییر کوچکی در روند اسنوکر کشور ایجاد کنیم. این رشته هزینه‌های بالایی دارد. شاید هزینه اجاره میز برای تمرین روزانه عدد خاصی نباشد اما برای ورزش حرفه‌ای ما حداقل نیاز به روزی ۳ الی ۴ ساعت تمرین داریم و این به غیر از هزینه چوب و گچ و اکسسوری‌های دیگر است. البته درحال حاضر همه ورزش‌ها در سطح حرفه‌ای هزینه بالایی دارند ولی رشته اسنوکر و بیلیارد از کم‌ هزینه‌ترین تفریح‌ها است.

قهرمان اسنوکر آسیا: مخاطب ما از رشته‌های المپیکی بیشتر است

نائب قهرمان اسنوکر آسیا جوانان ۲۰۱۴ با اشاره به ورود بازیکنان ایرانی در سطح اسنوکر حرفه‌ای جهان گفت: در حال حاضر در کشور سه نفر را داریم که شانس رسیدن به مسابقات حرفه‌ای ها دارند. با توجه به سطح مسابقات که در کشور انجام شد امیر سرخوش، علی قره‌گوزلو و من شانس پیروزی در مسابقات برای رسیدن به سطح حرفه‌ای را داریم. ما باید تعداد مسابقات و دوره‌های آموزشی را بالاتر ببریم و تا بازیکنان حرفه‌ای بیشتری را در این رشته شاهد باشیم.

ملی‌پوش اسنوکر ایران روند پیشرفت اسنوکر در کشور را تشریح کرد: پرورش اسنوکربازها در آینده خیلی به فعالیت و برنامه‌ریزی فدراسیون مربوط است که بتوانند دوره‌های آموزشی خوبی برگزار کنند. علم کشور ما در این رشته عقب مانده است و خیلی وقت است که مربی خارجی نداریم و بازیکنان حرفه‌ای هم خیلی وقت است که به ایران نیامدند. حتی حسین وفایی هم که به ایران می‌آید، اصلا نمی‌توانیم بیش از یک یا دو بار او را ببینیم. ما نیازمند آن هستیم که شخصی به این رشته بیاید و ما را به روز کند و سطح بازی‌ها را بالا ببرد.

وی افزود: شاید ما نسبت به رشته‌هایی مثل فوتبال یا بدنسازی کوچک‌تر باشیم اما اینطور که ما می‌بینیم تعداد باشگاه‌های بیلیارد خیلی بالا رفته است و دائما نیز این تعداد درحال افزایش است. شرکت‌کنندگان مسابقات آزاد ما خیلی بالاست و اگر لوکیشن مناسبی در نظر گرفته شود شاید نزدیک به هزار نفر هم مسابقه‌دهنده داشته باشیم. شاید رشته‌های المپیکی ما در کشور درحال حاضر مخاطب و باشگاه‌های کمتری نسبت به ما داشته باشند و هرکسی به دنبال آن‌ها نیافتد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha