۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85034007
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

چهار شهرستان گیلان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارند

رشت - ایرنا - طبق تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار شهرستان استان گیلان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بیست و نهم ماه جاری اعلام شد، صومعه‌سرا از رنگ‌بندی آبی کرونایی خارج و در رنگ‌بندی زرد قرار گرفت ضمن اینکه رودبار، فومن و ماسال پیش از این زرد بودند.

بر این اساس شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، خمام، رودسر، رضوانشهر، سیاهکل، تالش، لاهیجان، لنگرود و شفت در نقشه کرونایی گیلان آبی هستند و هیچ شهرستانی در استان قرمز و نارنجی نیست.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۵۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد سه بیمار بدحال هستند.

بر این اساس، شهرستان های زرد کرونایی گیلان نیز از ۱۶ به ١٢ شهرستان کاهش یافت و هم اکنون رشت، خمام، بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، سیاهکل، صومعه سرا، ماسال، لاهیجان و آستانه اشرفیه در نقشه کرونایی استان در رنگ بندی زرد قرار دارند.

کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم می خواهند تا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله فیزیکی را برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا رعایت کنند.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

به گزارش ایرنا، هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha