۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۲۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84889326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان‌های آبی کرونایی گیلان به پنج مورد رسید

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۲۰
کد خبر: 84889326
شهرستان‌های آبی کرونایی گیلان به پنج مورد رسید

رشت _ ایرنا_ تعداد شهرستان های آبی در نقشه کرونایی استان گیلان، بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد از یک به پنج شهرستان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس شهرستان‌های املش، تالش، فرمن و لنگرود در نقشه جدید کرونایی استان گیلان آبی شدند ضمن اینکه پیش از این، شهرستان آستارا در رنگ بندی آبی قرار داشت.

بر این اساس، شهرستان های زرد کرونایی گیلان نیز از ۱۶ به ١٢ شهرستان کاهش یافت و هم اکنون رشت، خمام، بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، سیاهکل، صومعه سرا، ماسال، لاهیجان و آستانه اشرفیه در نقشه کرونایی استان در رنگ بندی زرد قرار دارند.

رنگ آبی از هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان تا روز گذشته (جمعه) تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان به ۶۳ نفر رسیده‌ است، رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تزریق واکسن همچنان مورد تاکید مسئولان و دست اندرکاران بهداشتی این دانشگاه و متخصصان بیماری های عفونی گیلان است.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون ۲میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۱۲ نفر در این استان دُز اول، ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۴۹۵ نفر دُز دوم،  یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۶ نفر از گروه‌های هدف دُز سوم و ۸۵ هزار و ۳۱۶ نفر دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

هم‌اکنون ۲۲۰ مرکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا در استان گیلان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha