۵ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84867239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان های زرد کرونایی گیلان افزایش یافت

۵ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۴۷
کد خبر: 84867239
شهرستان های زرد کرونایی گیلان افزایش یافت

رشت _ ایرنا_ طبق تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جمعه شب اعلام شد، شمار شهرستان های با رنگ بندی زرد در نقشه کرونایی گیلان افزایش بافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر  این اساس شمار شهرستان های دارای رنگ بندی زرد از هشت مورد هفته گذشته به ١١ شهرستان افزایش یافت به این ترتیب املش، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه سرا، سیاهکل، فومن و لنگرود در رنگ بندی زرد "نسبتا پرخطر" قرار گرفتند.

همچنین تعداد شهرستان های نارنجی نیز از هشت به پنج شهرستان کاهش یافت و به این ترتیب آستارا، رودبار، شفت، لاهیجان و ماسال در نقشه کرونایی گیلان نارنجی "پرخطر" هستند.  

تنها شهرستان رودسر همانند ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رنگ بندی قرمز قرار دارد و هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی گیلان آبی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر،  دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند،  رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی نیز در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است، این رنگ به مناطقی گفته می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آن مناطق ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد که البته هم اکنون هیچ شهرستان گیلان آبی نیست.

ادامه روند کاهشی بستری های کرونا در گیلان 

آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان‌های گیلان که از تیرماه امسال روند افزایشی را در پیش گرفته بود، تقریبا طی نزدیک به سه هفته اخیر سیر نزولی را طی می کند به طوری که آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان از ۳۰۸ نفر طی این مدت، به ٢١٨ نفر (در روز  جمعه) رسیده است.

بر اساس  این آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، طی ۲۴ ساعت گذشته ٣٣ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در مراکز درمانی استان بستری شدند.

تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ٣٩٩ نفر معادل ۹۷ درصد از گروه های هدف در استان گیلان دز اول، ٢ میلیون و  ۵۷ هزار و ٨٣٣ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و  ۱۱۶ هزار و ۷۷۵ نفر معادل ۵۰ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha