۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84912330
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کرونای زرد و آبی پنج شهرستان گیلان جابجا شد

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 84912330
کرونای زرد و آبی پنج شهرستان گیلان جابجا شد

رشت - ایرنا - بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جابجایی رنگ آبی و زرد کرونایی در پنج شهرستان گیلان، تعداد شهرستان‌های با رنگ زرد از ۶ به هفت مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس شهرستان‌های بندرانزلی، رودسر و لاهیجان از وضعیت آبی کرونایی خارج و به رنگ زرد درآمدند و شهرستان‌های رودبار و صومعه‌سرا از رنگ‌بندی زرد بیرون آمده و در وضعیت آبی قرار گرفتند.

طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، صومعه‌سرا، تالش، فومن و لنگرود در لیست رنگ‌بندی آبی قرار دارند.

شهرستان‌های املش، بندرانزلی، رودسر، سیاهکل، شفت، ماسال و لاهیجان هم به رنگ زرد هستند.

رنگ آبی از پنج هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

 بستری ۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به ادامه روند کاهشی مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان های استان گفت: در زمان حاضر ۴۹ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان هشت نفر بدحال هستند.

وی با اشاره به جابجایی رنگ های زرد و آبی کرونایی در پنج شهرستان گیلان طی یک هفته اخیر افزود: این مهم نشانگر این است که رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در وضعیت آبی کرونایی نیز باید مورد توجه باشد.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha