۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85022744
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر سوریه: تحریم‌های غرب مانع اصلی امدادرسانی به زلزله زدگان است

تهران-ایرنا- رئیس هلال احمر سوریه در سخنانی خواستار رفع فوری تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورش در راستای تسهیل امداد رسانی به زلزله زدگان شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، خالد حبوباتی رئیس هلال احمر سوریه با تاکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی غرب و محاصره ظالمانه علیه سوریه مانع اصلی مقابله با عواقب زلزله ویرانگر است، خواستار رفع آنها و همچنین ارائه کمک‌های لازم به کشورش در راستای غلبه بر آثار این فاجعه شد.

وی خطاب به جامعه بین‌المللی افزود: تاکنون در پی این زلزله ویرانگر، تعداد قربانیان به ۸۱۲ کشته و ۱۴۴۹ مجروح در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، حومه ادلب و طرطوس رسیده است.

حبوباتی ادامه داد: ما ۳۰۰۰ داوطلب، ۵۰۰ کارمند و فقط ۳۰ تا ۴۰ آمبولانس برای امدادرسانی داریم و به تجهیزات سنگین، خودروهای آتش نشانی و آمبولانس نیاز داریم تا بتوانیم به تلاش‌های خود برای جست‌وجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار در زیر آوار، کشف اجساد جان باختگان و ارائه کمک‌ها و سرپناه برای آسیب‌دیدگان از این فاجعه در سراسر سوریه، مطابق با معیارهای انسانی و بشردوستانه ادامه دهیم.

وی ادامه داد: دولت برای پناه دادن به زلزله زدگان ۱۲۶ مرکز در حلب، ۲۳ مرکز در لاذقیه، ۵ مرکز در حماه، ۵ مرکز در حمص و ۳ مرکز در طرطوس اختصاص داده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha