۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85021879
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یونیسف: هزاران کودک در ترکیه و سوریه در معرض خطر هستند

تهران- ایرنا- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با صدور ‌بیانیه‌ای هشدار داد که در پی وقوع زمین لرزه در ترکیه و سوریه هزاران کودک در معرض خطر هستند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از الجزیره، یونیسف در بیانیه خود افزوده است: زلزله هزاران خانه را ویران و هزاران خانواده را آواره کرد و شرایط کودکان به خاطر سرما خطرناک تر شده است.

پیش تر وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواست تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه افزوده است: این نهادها می‌توانند در زمینه نجات زلزله ‌زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از کشورها و نهادهایی که با ملت این کشور ابراز همبستگی و برای کمک به آنان در این شرایط دشوار اعلام آمادگی کردند، نهایت قدردانی را کرد.

زمین لرزه بزرگی بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در ترکیه به ۱۵۴۱ نفر و در سوریه به ۹۱۱ نفر و شمار زخمی‌ها در سوریه به ۲۴۲۶ و در ترکیه به ۹۷۳۳نفر رسیده است.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha