امام جمعه اردبیل خواستار کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه شد

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از هموطنان خواست در کنار مساعدت‌های دولت، حس انسان دوستی و همت والای خود را برای ارسال مایحتاج زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز سه‌شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر، در پی جان‌باختن شماری از شهروندان کشورهای ترکیه و سوریه در زلزله اخیر پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: از عمق جان در غم و غصه ملت بزرگ ترکیه و سوریه مخصوصاً آسیب‌دیدگان زلزله شریک هستیم و برای جان‌باختگان، درجات عالیه و عنایات خاصه حضرت حق و برای بازماندگان، خلفیت خداوندی را مسالت دارم و از تمام هموطنان مکرم بویژه آذری‌های عزیز می‌خواهم در کنار مساعدت‌های دولت محترم جمهوری اسلامی از ارسال مایحتاج زلزله زدگان مضایقه ننمایند.

زلزله هولناک بامداد دوشنبه در جنوب ترکیه و شمال سوریه تاکنون بر اساس آمار نهادهای رسمی ۲ کشور در مجموع سه هزار و ۹۸۵ کشته برجای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله‌زدگان از زیر آوار گسترده ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد. نهادهای بین‌المللی و کشورهای جهان نیز ارائه کمک‌ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند.

در همین زمینه عصر دوشنبه حمید قویدل مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اعزام نیروهای امدادی این جمعیت به کشور ترکیه و امدادرسانی به حادثه دیدگان این کشور خبر داد و گفت: در پی زلزله ۷/۸ ریشتری که در کشور ترکیه اتفاق افتاد ۵ تیم عملیاتی این جمعیت شامل تیم‌های آواربردار، جستجو، اسکان و آنست متشکل ۱۹ نفر با ۵ دستگاه خودروی امدادی جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای هر گونه ارائه خدمات امدادی، ارسال تجهیزات و اقلام امدادی مورد نیاز برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله در آمادگی کامل به سر می برد، اظهار کرد: تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان متشکل از ۱۲ نفر (پزشک عمومی، پرستار، ماما، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس علوم تغذیه و دارویار) هم در آماده باش کامل قرار دارد تا در صورت اعلام جمعیت هلال احمر کشور برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان زلزله زده به کشور سوریه اعزام شوند

 رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در پی وقوع زلزله مرگبار بامداد دوشنبه، ساعاتی پیش در سراسر این کشور هفت روز عزای عمومی اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha